Gå til hovedindhold
Beskæftigelse

Tværkommunal borgerundersøgelse på beskæftigelsesområdet

Størstedelen af borgerne er tilfredse med deres forløb i jobcenteret. Det viser en omfattende borgerundersøgelse, som KL har foretaget i samarbejde med 13 af landets kommuner og Marselisborg Consulting.

Indhold

    Resultater af tværkommunal borgerundersøgelse på beskæftigelsesområdet

    De fleste danskere er tilfredse med deres gang på jobcenteret, viser den hidtil mest omfattende undersøgelse. De roser især sagsbehandlerne og den menneskelige kontakt. Til gengæld efterspørger de mere individuelle forløb og peger på, at regler og et firkantet system ofte spænder ben.

    Rapporten viser resultaterne af borgerundersøgelsen fordelt på fem overordnede temaer:

    1. Borgernes oplevelse af mødet med jobcentret
    2. Borgernes oplevelse af klare mål
    3. Borgernes oplevelse af deres seneste samtale med deres sagsbehandler
    4. Borgernes oplevelse af progression i deres forløb, herunder at blive præsenteret for konkrete jobmuligheder samt få øget tro på at vende tilbage i arbejde eller uddannelse
    5. Borgernes samlede tilfredshed med deres jobcenterforløb
    Sidst opdateret: 23. februar 2024

    Resultater af tværkommunal borgerundersøgelse på beskæftigelsesområdet

    Kontakt

    Konsulent

    Ibrahim Benli

    Beskæftigelse, Integration & Socialpolitik

    Telefon: +45 3370 3225

    E-mail: ibbe@kl.dk