Services

Administrativ information

Administrativ information

1-10 af 54 resultater
  • Administrativ information

    Administrativ information om affaldsgebyr for virksomheder

    Opfølgning på Østre Landsrets dom om erhvervsadministrationsgebyr.

    Læs mere
  • Pressemeddelelse

    Danmarks kommuner går sammen om en fødselsdagsgave til Dronningen

    Den 16. april fylder H.M. Dronningen 80 år. I den anledning er landets kommuner gået sammen om en fælles gave.

    Læs mere
  • Administrativ information

    Satser for skattefri transportgodtgørelse pr. 1. januar 2020 og satser for time- og dagpenge mv. i forbindelse med tjenesterejser til kommunalt ansatte

    Læs mere
  • Administrativ information

    Indbetaling til AKUT mv. samt UHT pr. 1. januar 2020

    Det er aftalt, at kommunerne hvert år 1. januar og 1. juli indbetaler midler til AKUT-fonden mv. og UHT-fonden.

    Læs mere
  • Administrativ information

    Regulering af lønninger 1. januar 2020

    I henhold til "Aftale pr. 1. april 2018 om lønninger for kommunalt ansatte”, skal der foretages en regulering af kommunale lønninger pr. 1. januar 2020, jf. aftalens § 5.

    Læs mere
  • Administrativ information

    Nyt arbejde med Kommunal Implementering af Grunddata (KIG)

    Staten og KL har truffet aftale om at forbedre en lang række offentlige data-registre, som nu ligger frit tilgængelige via den offentlige service Datafordeleren. Det er kommunernes arbejde at omlægge eksisterende fagsystemer inden primo oktober 2020.

    Læs mere
  • Administrativ information

    Vejledende takster for skorstensfejerarbejde for 2019 og 2020

    Hermed følger oversigt over de vejledende takster for skorstensfejerarbejdet for 2019 og 2020.

    Læs mere
  • Administrativ information

    Regulering af lønninger 1. oktober 2019

    I henhold til "Aftale pr. 1. april 2018 om lønninger for kommunalt ansatte”, skal der foretages en regulering af kommunale lønninger pr. 1. oktober 2019, jf. aftalens § 5.

    Læs mere
  • Administrativ information

    Ny sundhedspulje åbner for ansøgninger

    Har du en god idé til, hvordan jeres arbejde kan forbedres? Og arbejder du med det nære sundhedsområde i kommunerne? Så er det nu, du kan få støtte til at afprøve idéen.

    Læs mere
  • Administrativ information

    Præsteforeningens pensionsordning overgår fra Velliv til PFA

    Ændringen er indarbejdet i AC-overenskomsten og fremgår af bilag 5. Aftalen gælder både nuværende og fremtidigt ansatte.

    Læs mere