Læs om, hvordan Hillerød Kommune har digitaliseret ejendomsadministration gennem et Facility Management System og derved opnået bedre økonomistyring på ejendomsområdet.
De kommunale bygninger danner rammen om velfærdsydelserne, og derfor er ejendomsadministration en vigtig opgave for kommunerne. Det handler om, at de kommunale bygninger bliver drevet så effektivt som muligt, så de danner den bedste ramme for de borgere og medarbejdere, der benytter dem. Hillerød Kommune er en af de kommuner, der har sat fokus på digitalisering af ejendomsadministrationen med implementeringen af et Facility Management (FM) system. Digitaliseringen er et led i kommunens overordnede strategi om bedre drift af kommunens ejendomme.
Systemet har ført til bedre økonomistyring på ejendomsområdet, da systemet styrker overblikket og prioritering af vedligeholdsopgaver. Dertil har systemet bidraget til bedre interne arbejdsgange for ejendomsadministration og en mere præcis og korrekt indrapportering for de decentrale institutioner.