- Employee Advocacy - Giv ordet til medarbejderne
Employee Advocacy er et nyttigt værktøj til at fange nye medarbejdere og samarbejdspartneres opmærksomhed på.
Det er den personlige historie og samtale, der fænger på især de sociale medier. Den historie kan både ansatte og kommune få meget godt ud af. Medarbejderne er værdifulde samarbejdspartnere, der både kan styrke kommunens brand, men i høj grad også styrke deres eget personlige brand.
På denne workshop ser vi på, hvordan både kommune og medarbejdere kan styrke deres digitale brand – hver for sig og sammen – via fælles værdier og dermed skabe fælles fortællinger og budskaber om emner, som alle brænder for.
Rikke Damgaard, Giv medarbejderne ordet,
og Signe Ortved Krølner, Specialkonsulent, kommunikation, employer branding Lyngby- Taarbæk Kommune
- Hvad skal der til, for at nyhedsredaktionen forfølger din historie?
Det kan være svært at få medierne til at se lyset, selv om du selv synes, at den pressemeddelelse eller artikel du har skrevet, er meget relevant. Men selv om du er kommet med et godt indspark til en verserende debat, eller du med friske undersøgelser forsøger at sætte en ny agenda, er pressehistorier ikke meget værd, hvis de ikke fanger nogens interesse.
Bliv klogere på hvilke dynamikker der gør sig gældende på en travl nyhedsredaktion? Timing, tilfældigheder og det øvrige nyhedsbillede – hvad betyder det for din historie? Hvornår en historie er relevant for Ritzaus nyhedsredaktion?
Martin Darling, nyhedschef på Ritzau
- Styrk dine evner som medietræner
Gode råd er dyre, når journalisten stiller kritiske spørgsmål og udvalgsformanden, borgmesteren eller direktøren skal på live tv med skarpe svar på en kritisk sag.
På denne workshop stiller vi skarpt på, hvordan du bedst forbereder talspersonen på mødet med pressen, når kommunen stiller op til interview. Du får blandt andet indblik i, hvordan medierne fungerer samt praktiske råd om, hvad I skal være opmærksomme på, når I er i kontakt med pressen – også i mere kritiske sager. Du går også hjem med en større forståelse for budskabstræningens muligheder og faldgruber, der styrker din rolle som rådgiver.
Ida Thuesen, Kommunikationschef og Vicedirektør i KL,
og Morten Christensen, Pressekonsulent i KL
- Skriv bedre og ram plet hos målgruppen
Vil du være bedre til at skrive levende, præcist og effektivt til din målgruppe? Har du et ønske om at forfatte tekster hurtigere og bedre? Eller skal du måske bare have genopfrisket dine skrivefærdigheder, så teksterne fanger modtageren lige med det samme?
På denne workshop får du enkle og konkrete værktøjer med dig videre, og du lærer blandt andet at luge ud i sprogskurkene og forklare komplekse budskaber på enkle måder.
Maria Larsen, Mellem Linjerne
- Brænd igennem – på mødet, på scenen og på skærmen
Kommunikation er mere end bare det skrevne ord og det skarpe foto. Vi er faglige fyrtårne i kommunerne, og dén faglighed skal brænde igennem. Både når der præsenteres på mødet, på scenen og på skærmen.
Vi lytter til dem, vi kan lide. Dem, vi tror på. Dem, vi kan forstå. Dem, vi kan mærke. Og dem, der tror på sig selv.
Men hvordan lykkes du med, at bliver en af dem?? På denne workshop skal vi udfordre os selv. Du skal lære, hvordan du bliver tydelig, troværdig, tjekket og tryg i din kommunikation, så du kan få dit budskab igennem.
Rie Helmer, Journalist & Kommunikationsrådgiver, PR Kommunikation & Relation