Kurser, netværk, temadage og konferencer

Netværk

Læs mere om hver enkelt aktivitet i menuen til venstre og tilmeld jer - der er et stort, men ikke et ubegrænset antal pladser til hvert enkelt netværk. OBS: Netværkene har forskellige frister for tilmelding og priser.

 Læs om de enkelte netværk herunder

KL's netværk om dataanalyse og Business Intelligence

Om netværket

Arbejder du med at udvikle og vedligeholde dataunderstøttet ledelse og styring på tværs af kommunale serviceområder?

KL tilbyder et netværk om analyse og forretningsudvikling med data, hvor du kan møde kolleger fra andre kommuner og få sparring og inspiration på arbejdet med dataanalyse og Business Intelligence (BI)/rapportering i et fortroligt rum og i en konkret kommunal kontekst.

Hvordan arbejder andre kommuner med data og helt konkrete analyser på de forskellige fagområder? Og hvordan får man de data, man har til rådighed, til at skabe værdi i organisationen fx ved at understøtte ledelse og styring? I netværket får du indsigt og inspiration inden for de nyeste tendenser inden for dataarbejdet fx machine learning, prædiktive analyser mv.

Det kan være vanskeligt at finde sparring og god inspiration til arbejdet med data fx i form af konkrete eksempler, der fungerer i praksis i kommunerne. Der er stor forskel på organisering af arbejdet med at dataunderstøtte ledelse og styring i kommunerne.

I nogle kommuner har man mange medarbejdere til at løse opgaven, og den er delt op på mange forskellige specialiserede funktioner. I andre kommuner er opgaven placeret på en eller få medarbejdere, der skal dække hele kompetencespektret.

I netværket kan du sparre med andre i heldagsmøder med oplæg, diskussioner, erfaringsudveksling og workshops – alt sammen med fokus på jeres egne spørgsmål, udfordringer og erfaringer. I vil selv få mulighed for at holde oplæg, ligesom der vil være oplæg fra KL-medarbejdere og eksterne specialister. Vi skaber rum for at I kan melde en udfordring, som I ønsker sparring på fra de øvrige netværksdeltagere.

Der vil blive oprettet en netværksgruppe på en online platform, hvor deltagerne kan fortsætte diskussionen mellem møderne, i dialog med KL.

Netværket afholdes både i Jylland og på Sjælland. Hvert netværk mødes tre gange samt til en åben konference om dataanalyse og Business Intelligence.

Jylland

Datoer: 11. november 2019, 13. januar 2020, 12. marts 2020

Sted: Trekantområdet

København

Datoer: 13. november 2019, 16. januar 2020, 9. marts 2020

Sted: KL-Huset, Weidekampsgade 10, Kbh. S

Fælles konference

Konference om dataanalyse og Business Intelligence

Dato: 27. maj 2020

Sted: Annonceres senere

Spørgsmål?

Spørgsmål om tilmelding til netværket kan rettes til chefsekretær Anja Lønbo på alb@kl.dk / tlf.: 33 70 34 97. Spørgsmål til det indholdsmæssige kan rettes til chefkonsulent Ida Andréa Stolze Rasmussen på iasr@kl.dk /mobil 51 85 83 63 og chefkonsulent Peter Riis på pri@kl.dk /mobil 51 90 23 83.

Læs mere om netværket i programmet, som kan hentes her eller ved at klikke herunder:

Arrangement

Møder og netværk KL's netværk om dataanalyse og Business Intelligence

 

KL's Journaliseringsnetværk 2019

Selv om kommunerne har fokus på korrekt og rettidig journalisering, kan der stadig være udfordringer og tvivlsspørgsmål forbundet med arbejdet, ikke mindst hos medarbejdere i centrale funktioner som ESDH-superbrugere og ESDH-konsulenter. KL tilbyder derfor et journaliseringsnetværk, hvor du kan møde kolleger fra andre kommuner og få sparring i arbejdet med journalisering og dokumenthåndtering i et fortroligt rum.

Deltagelse i netværksmøderne vil desuden give konkret viden om journalisering, KLE og sagsdannelse og give inspiration fra KL og andre kommuner til håndtering af journaliseringsopgaven; viden og inspiration, som man kan bruge i sin egen praksis og formidle videre til kollegerne derhjemme. Møderne vil også give god mulighed for at skabe netværk på tværs af kommunerne på dette område.

Sidst, men ikke mindst, vil deltagerne kunne bruge netværket til at give direkte input og budskaber til KLE-redaktionen og på denne måde bidrage til den fortsatte udvikling af KLE.

Ved spørgsmål kontakt venligst Joachim Eriksson på joe@kl.dk eller på mobil 6114 3783.

Læs mere om netværket i invitationen og via linket herunder.

Arrangement

Møder og netværk Netværk om journalisering

Arbejder du med kvaliteten af journaliseringen i din kommune, fx som digitaliseringskonsulent? Giver du support til dine kolleger i deres brug af KLE? Savner du at sparre med andre i samme funktion?

Netværk for RPA og Automatisering

I KL's netværk for RPA og automatisering mødes kollegaer, der alle er involveret i automatiseringen af manuelle processer. Formålet er erfaringsudveksling, vidensdeling og inspiration til at komme i gang med automatiseringen af manuelle arbejdsprocesser.

Læs mere om netværket her.

Kommunernes It-arkitekturnetværk

Første møder i netværket afholdes i marts 2019, med tre møder pr. region samt en fælles netværkskonference, der afholdes d. 18. september 2019. 

Se programmerne for årets første møder herunder:

Region Midt/Nord den 27. marts 2019

Region Sjælland/Hovedstaden den 28. marts 2019

Syddanmark den 2. april 2019

 

Læs mere om netværket i programmet, som kan hentes her eller på siden Kommunernes It-arkitekturnetværk.

Arrangement

Møder og netværk Kommunernes It-arkitekturnetværk 2019

Kommunernes It-arkitekturnetværk er et vigtigt forum, hvor vi kan udveksle viden og konkrete erfaringer med den fælleskommunale rammearkitektur og it-arkitektur generelt.

Kontrolforum

På netværksmøderne stilles der skarpt på nationale og kommunale tiltag, hvor vi sammen vil komme tæt på de nyeste udviklingsspor i forhold til bl.a. lovgivningen, viden og tiltag på kontrolområdet. Samtidig vil der være mulighed for at drøfte udfordringer, metoder og løsninger samt hente inspiration fra kolleger fra andre kommuner.

Kontrolforum er målrettet ledere og medarbejdere, der arbejder med sociale ydelser - og dermed også med kontrol - eller har kontrolområdet som det primære arbejdsområde. Det er også relevant for ledere og medarbejdere fra Folkeregisteret.

Læs mere om netværket her.

Netværk

Netværk Kontrolforum 2019

Læs mere om netværket og tilmeld dig her

Netværksmøder i Kontrolforum 2019

I 2019 afholdes netværksmøderne:

  • 7. maj i København
    Park inn
    Engvej 171
    2300 København S
  • 8. maj i Middelfart
    Kursuscenter Brogaarden
    Abelonevej 40, Strib
    5500 Middelfart
  • 8. oktober i København
    KL-huset
    Weidekampsgade 10
    2300 København S
  • 10. oktober i Middelfart
    Kursuscenter Brogaarden
    Abelonevej 40, Strib
    5500 Middelfart
Arrangement

Møder og netværk 1. møde i Kontrolforum 2019

Netværk om servicedesign

Du kan fx være servicedesigner, udviklingskonsulent eller digitaliseringskonsulent. Du skal have lyst til at deltage aktivt i netværket – i diskussion og debat og eventuelt som oplægsholder.

Læs mere om netværket her.

Netværk for strategi og porteføljestyring

Formålet med netværksmøderne er inspiration, vidensdeling og gensidig sparring i forhold til arbejdet med digitale porteføljer i et fortroligt rum. I netværket møder du kolleger fra andre kommuner, som arbejder med strategier, porteføljestyring og digitale projekter. KL bidrager på netværksmøderne med viden fra de fælleskommunale og fællesoffentlige samarbejder og projekter, som påvirker den enkelte kommunes portefølje. Samtidigt vil der også være eksterne oplægsholdere, som giver et indblik i, hvordan nye teknologier spiller ind i det kommunale arbejde med digitalisering.

Læs mere om netværket her.