Om initiativet

En af de vigtigste forudsætninger for, at folkeskolens digitale omstilling bliver en succes, er, at trådløse netværk, internetkapacitet og den øvrige digitale infrastruktur fungerer godt på alle skoler. Kommunerne er ansvarlige for at sikre, at skolernes infrastruktur har tilstrækkelig kapacitet til at understøtte udviklingen i den digitale folkeskole.

KL gennemførte i efteråret 2016 en analyse af brugernes (dvs. elever og læreres) tilfredshed med kvaliteten af den lokale it-infrastruktur. Over 60.000 elever og over 13.000 lærere og 850 ledere deltog i analysen.

Konklusionerne i analysen er, at de trådløse netværk fungerer tilfredsstillende indendørs i de fleste deltagende skoler, men at der til stadighed er behov for at vurdere kvaliteten og kapaciteten lokalt, for at sikre at it-infrastrukturen følger med det stadig voksende behov.

Læs selv analysen i linket herunder.

Vigtige dokumenter

  • PDF

    4.3 Robust IT-infrastruktur i folkeskolen (kort projektbeskrivelse).pdf

  • PDF

    4.3 Robust IT-infrastruktur i folkeskolen (lang projektbeskrivelse).pdf

  • PDF

    4.3 KL sektoranalyse af it-infrastruktur i folkeskolen (2016).pdf