Gå til hovedindhold
Digitalisering og teknologi
Kurser

Den moderne it-support internat

Styrk din faglige profil som IT Service Desk medarbejder med viden og værktøjer.

Indhold

    KL udbyder i samarbejde med Peopleteam et to-dages internat, hvor du lærer teknikker til at forkorte sagsbehandlingstiden, minimere ”ping-pong”-sager og skabe bedre brugeroplevelser gennem god dialog. Du lærer også at forstå, hvad den enkelte bruger har behov for – både hvad angår sagsløsning og kommunikation.

    Dit udbytte

    Efter kurset kan du forvente at:

    • Vide hvad der kendetegner den moderne, velfungerende IT-support
    • Beskrive sager kort, præcist og forklarende
    • Bruge knowledge management i dit daglige arbejde samtidig med at du løser incidents
    • Kommunikere brugerorienteret og empatisk i telefon, på skrift og i det fysiske møde med brugeren
    • Spotte personlighedstyper og tilpasse din adfærd og kommunikation hertil

    Målgruppe og forudsætninger

    Kurset er målrettet teamledere og medarbejdere inden for IT Supporten, der ønsker at styrke deres faglige profil med viden og værktøjer inden for IT Service området. Kurset kræver ingen særlige forudsætninger.

    Program

    Dag 1

    • Den velfungerende IT-support
    • Den gode sagshåndtering
    • Videndeling i IT-supporten

    Dag 2

    • God kommunikation
    • Profiltyper og god IT-support

    Underviser

    Johnny Jensen fra Peopleteam har mere end 25 års praktisk erfaring med at undervise indenfor IT Service Management. Johnny besidder de højeste certificeringer inden for ITIL 4, V3 og V2, og er dertil akkrediteret instruktør indenfor både ITIL, systematisk problemløsning, god kommunikation og excellente serviceoplevelser. Johnny er en særdeles erfaren og efterspurgt underviser, ligesom han har stor erfaring med IT Service Desk og praktisk incident/problem/knowledge management samt personaleledelse.

    Johnny formår på en særlig måde at gøre stoffet praktisk anvendeligt og nærværende.

    Tid og sted

    4. april 2024 fra 10.00 – 17.00.
    5. april 2024 fra 09.00 – 16.00.

    På Scandic i Kødbyen, Skelbækgade 3A, 1717 København V.

    Pris

    4.975, - + moms.

    Prisen inkluderer forplejning og kursusmateriale herunder middag den 4. april.

    Tilmelding er bindende, men du er velkommen til at sende en kollega, hvis du er forhindret. Prisen er uden overnatning. Overnatning kan bestilles direkte hos Scandic, hvis du ønsker at overnatte.

    Målgruppe

    Teamledere og medarbejdere inden for IT Supporten.

    Spørgsmål

    Hvis du vil høre mere om dette internat som et internt internat, så kontakt kursusansvarlig nederst på siden. Du kan også kontakte os for et kommunerettet forløb.

    Tilmelding

    Du kan tilgå tilmeldingssiden ved at klikke på

    Den moderne it-support internat.

    Sidst opdateret: 10. oktober 2023

    Kontakt

    Vicekontorchef

    Jan Struwe Poulsen

    IT-Arkitektur & Standarder

    Telefon: +45 3370 3234

    Email: jtp@kl.dk