11. august 2020

Bliv skarp til at rådgive din topledelse på sociale medier

Kommunens politiske og administrative topfolk er nødt til at kunne kommunikere, hvor borgerne er, og det er på sociale medier. Til én af de virtuelle K-DAGE får du viden og værktøjer fra Troels Johannesen, så du kan rådgive din ledelse til at få succes på SoMe.

Kommunikation direkte til borgerne på SoMe

Borgerne er på de sociale medier, og derfor skal topledelsen også være der. Så kort kan det siges, men hvordan skal ledelsen agere på sociale medier, og hvordan klæder du som kommunikatør bedst din leder på til at skabe sig en troværdig stemme?

På den virtuelle K-DAGE 2020 d. 2. november giver kommunikationsrådgiver Troels Johannesen dig viden og værktøjer til at rådgive topledelsen i at få succes på sociale meder. Til oplægget får du også indblik i konkrete erfaringer fra Varde Kommune, hvor kommunikationschef Steffen Kjær har arbejdet strategisk med rådgivning af topledelsen med hjælp fra Troels Johannesen.

Nedenfor uddyber Troels Johannesen, hvorfor det er vigtigt, at topledelsen er aktiv på sociale medier, og hvad det er vigtigt at være opmærksom på, når man skal klæde ledelsen på til at begå sig på sociale medier.

Hvorfor er det vigtigt, at borgmesteren og kommunaldirektøren er aktive og til stede på sociale medier?

”Både kommunens politiske og administrative topfolk er nødt til at kunne kommunikere, hvor borgerne er. Og det er på sociale medier. For at vise, hvad kommunen gør for borgerne, er man nødt til i højere grad at forklare sig og kommunikere i øjenhøjde. Der er sociale medier oplagt, fordi man her får sin egen sendemast til at fortælle historierne, som man vil, når man vil og med sin egen personlige stemme”.

Hvad er de vigtigste opmærksomhedspunkter, når man arbejder med rådgivning af topledelsen på sociale medier?

”For at få succes med kommunikation på sociale medier, kræver det, at man gør sig klart, hvilke formål man har med at kommunikere, hvilke målgrupper der er de vigtigste og at vælge sine emner med omhu. Og så skal man turde mere, end man plejer, fordi en troværdig stemme på sociale medier, også er en troværdig stemme. Kan man det, kan kommunernes ledere være med til at forbedre organisationens omdømme og borgernes forståelse for, hvorfor kommunen handler som den gør”.

Tag med på den virtuelle K-DAG 2020 d. 2. november og mød bl.a. Troels Johannesen.

Du kan tilmelde dig her:

Arrangement

Møder og netværk Virtuel kommunikationsdag 2020