03. september 2019

Hvad kendetegner den kommunale kommunikatør?

Kommunale kommunikatører skal kunne håndtere flere politiske mål på samme tid og har en bredere portefølje af stakeholdere end kommunikatører i det private erhvervsliv. Det viser en ny undersøgelse, som du kan høre mere om til Kommunikationsdøgnet.

Hvordan tænker og agerer den dygtige og effektive kommunikationsrådgiver, og hvordan ser god kommunikationsrådgivning ud i praksis i en kommunal kontekst? Hvordan skaber man hensigtsmæssige relationer til dem, man skal rådgive, og hvilke kompetencer skal man besidde nu og i fremtiden?

Københavns Universitet og RelationsPeople er lige nu i gang med en undersøgelse blandt kommunale kommunikationsrådgivere for at finde ud af, hvad der kendetegner god kommunikationsrådgivning i en kommunal setting. Undersøgelsen er en del af forskningsprojektet ’Toplederkommunikation og Fremtidens Rådgiver’.

Resultaterne bliver for første gang offentliggjort på årets Kommunikationsdøgn den 7.-8. november i Aarhus.

Mens vi venter, kan du i videoen nedenfor høre Gitte Gravegaard, lektor på Københavns Universitet, og Anders Monrad Rendtorff, associeret partner hos RelationsPeople, fortælle mere om undersøgelsen.

Arrangement

Konferencer og messer Kommunikationsdøgn 2019