29. august 2019

Få succes på LinkedIn

Kommunerne har i alt for mange år kastet al energi i Facebook, mens LinkedIn er væsentligt nemmere og mere effektiv, når det kommer til at brande kommunen på den rigtige måde og komme i kontakt med kommunens borgere, erhvervslivet og de vigtigste politiske interessenter.

Sådan lyder det fra digital rådgiver Benjamin Rud Elberth, der er oplægsholder på årets Kommunikationsdøgn.

På Kommunikationsdøgnet viser Benjamin med udgangspunkt i en række kommunale cases, hvordan kommunerne med få ressourcer og relativt banale værktøjer kan få succes på LinkedIn. Og han giver overblik over, hvordan kommunerne mestrer teknikken, taktikken og tonen – uanset om det er en personlig profil eller kommunens organisationskonto.

Kommunikationsdøgnet løber af stablen den 7. - 8. november 2019 i Aarhus. Hvis du tilmelder dig inden den 30. august, får du rabat.

Arrangement

Konferencer og messer Kommunikationsdøgn 2019

Du kan her få et indblik i et par af Benjamins hovedbudskaber.

Hvorfor skal kommunerne bruge LinkedIn?

LinkedIn giver væsentligt mere effekt for de kommunale ressourcer end Facebook gør
Benjamin Rud Elberth, digital rådgiver

”Kommunerne skal bruge LinkedIn, fordi der efterhånden er 2,2 millioner danskere på platformen, der er stadig flere politiske samtaler – og fordi platformen giver væsentligt mere effekt for de kommunale ressourcer end Facebook gør.

Kommuner med stærke personlige profiler og stærke organisationskonti flytter langt mere end kommuner, der kæmper på Facebook.”

Hvordan kan kommunen bruge employee advocacy i sine indsatser på LinkedIn?

”Træning, leg, sjov, lyst.

Det gælder om at finde de medarbejdere, der kan overkomme deres digitale generthed og selv har lyst til at træde frem som et aktiv for deres kommune.

De findes, og de kan trænes.”

Hvilke værktøjer kan medvirke til, at man når længere ud med sine opslag?

”LinkedIn bevæger sig i retning af Facebook. Det vil sige, at billeder med øjenkontakt og video altid når langt ud.

Alle, der skriver med tone, når også langt ud på LinkedIn
Benjamin Rud Elberth, digital rådgiver

Og så handler det ekstremt meget om tone. Alle, der skriver med tone, når også langt ud på LinkedIn. Men til forskel fra Facebook er der et par tekniske forhindringer, som kommunikatøren skal mestre.

Det fortæller jeg meget mere om på årets Kommunikationsdøgn.”