20. september 2022

Konference: Den gode it-anskaffelse

Hvordan ser den gode it-anskaffelse ud? Hvilke potentialer er der ved at blive bedre til at anskaffe it? Og hvad kan du gøre for optimere udbyttet ved forhandlinger af it-kontrakter? Det stiller KL og KOMBIT skarpt på til ”Den gode It-anskaffelse” den 1. november 2022.

KL og KOMBIT's model for den gode it-anskaffelse 

Processen for anskaffelse af it kan være kompleks. I et samarbejde mellem kommuner, KL, KOMBIT og SKI er der blevet udviklet en anbefaling til gennemsgørelse af en it-anskaffelse.  Processen for anskaffelse er inddelt i seks faser - for hver fase er beskrevet, hvorfor fasen er vigtigt at gennemføre og hvordan kommunen kan komme rundt om fasens mange facetter. 

En varieret og "hands on" konference

Du vil bl.a. blive klogere på KL og KOMBIT's model for den gode It-anskaffelse. Blive introduceret til konkrete værktøjer til at styre enhver forhandlingssituation med henblik på at skabe optimale forhandlingsresultater. 

Konferencen består af korte oplæg og en paneldebat med god tid til spørgsmål, diskussion og erfaringsudveksling efterfølgende. Vi håber derfor, du vil bidrage aktivt med spørgsmål og eksempler fra din hverdag.

Oplæg på dagen

09.30 – 10.00: Velkomst og betydningen af den gode it-anskaffelse

V. Christian Harsløf, Direktør, KL. 


10.00 - 10.30: KL og KOMBITs model for den gode it-anskaffelse

V. Søren Gormsen, Contract Manager, Favrskov Kommune og Britt Laurine Kollenberg, Contract Manage, Greve Kommune.


10.45 – 11.15: Optimér udbyttet ved forhandling af it-kontrakter

V. Jan Struwe Poulsen, vicekontorchef, Center for Digitalisering og Teknologi, KL.

 


11.15 - 11.45: Optimér udbyttet ved forhandling af it-kontrakter

V. Allan Schiellerup Bager, Chefkonsulent i SKI.


12.45 – 13.30: Hvordan understøtter KOMBIT kommunernes anskaffelse af it?

V. Peter Egelund Lykke, projektdirektør, Johanne Strabo Svendsen,  vicedirektør/ jura, kontrakstyring og inforamtionssikkerhed, Poul Ditlev Christiansen, markedsdirektør, KOMBIT.

 


13.30 – 14.15: Tips og tricks til at arbejde professionelt med kontraktstyring

V. Pernille Stege Geil, Expert Director, Devoteam

 


14.30 – 15.15: Er det svært at handle med det offentlige, og hvad er det særligt fokus på?

Debatten faciliteres af Henrik Brix, formand for KITA

 


Tid og sted

Konferencen afholdes d. 1. november i KL-huset, Weidekampsgade 10, 2300 København S.

Konferencen starter kl. 09.00 og er estimeret til at slutte kl. 15.15.

Pris og tilmelding

Prisen for deltagelse er 2.175,- ekskl. moms.

Tilmeldingen skal senest ske d.  25 oktober 2022. Tilmeldingen er bindende. Du er velkommen til at give din billet til en kollega, hvis du alligevel bliver forhindret i at deltage.

Du kan læse mere om konferencen og tilmelde dig kurset her eller via nedenstående arrangementboks. Vi glæder os til at se dig!

Arrangement

Konferencer og messer Konference: Den gode It-anskaffelse

×

Log ind