19. maj 2022

Bestil KL til at afholde et 2-dages kursus om gode arbejdsgange i jeres kommune

Bedre processer og arbejdsgange hæver jeres kommunale forvaltning fra god til fremragende. Ny lovgivning og mere digitalisering stiller store krav til arbejdsgangene. Hvorfor ikke samle og uddanne jeres eget interne hold af proceskonsulenter?

Med KL’s skræddersyede 2-dages kursus til kommunens eget procesteam løfter I jeres fælles faglighed og tager afsæt i jeres egen lokale viden og årelange erfaring i kommunen. Sammen skaber I succesen.

Indhold

Dag 1: Introduktion til KL’s metoderamme samt gennemgang af as-is-analysens faser, herunder bestilling og forberedelse. Gennemgang af, hvordan vi afgrænser projekter og udvælger de vigtigste processer.

Dag 2: Redesign (“to-be”) og implementering af processer. Vi gennemgår, hvordan man faciliterer en gruppe til at frembringe så mange også gode ideer som muligt og følger processen frem til dokumentation og kommunikation. Sidst, men ikke mindst, ser vi på, hvordan man implementerer forandringerne og følger op på resultaterne.

Udbytte af kurset

- Procesteamet vil have en fælles forståelse for værktøjer og deres anvendelse.
- Teamet vil have forståelse for, hvordan workshops faciliteres, så flere medarbejdere involveres og inddrages.
- Procesteamets medlemmer kan som proceskonsulenter gennemføre en analyse og et redesign af en proces.
- Teamet lærer at dokumentere arbejdsgange grafisk, så de kan fastholdes og formidles til andre medarbejdere i kommunen.
- Teamet vil kunne 
identificere og undgå gængse faldgruber og forhindringer for at nå et godt resultat.

Tid og sted

Kurset foregår over to dage hos jer, på dage I aftaler med KL.

Pris

Den samlede pris for hele pakken: 39.500 kr. * Ekskl. moms og opholds- og transportomkostninger.

Tilmelding og kontakt

Læs mere om kurset i programmet herunder. Hvis du vil vide mere eller tilmelde din kommune, så kontakt Jan Struwe Poulsen på jtp@kl.dk eller på mobiltelefon 21404082:

  • PDF

    gode-arbejdsgange_2-dages_kursus.pdf

×

Log ind