27. juni 2022
Den gode it-anskaffelse
KL og KOMBIT's model for den gode it-anskaffelse
Processen for anskaffelse af it kan være kompleks. I et samarbejde mellem kommuner, KL, KOMBIT og SKI er der blevet udviklet en anbefaling til gennemførelse af en it-anskaffelse. Processen for anskaffelse er inddelt i seks faser - for hver fase er beskrevet, hvorfor fasen er vigtigt at gennemføre og hvordan kommunen kan komme rundt om fasens mange facetter.
En varieret og "hands on" konference
Du vil bl.a. blive klogere på KL og KOMBIT's model for den gode It-anskaffelse. Blive introduceret til konkrete værktøjer til at styre enhver forhandlingssituation med henblik på at skabe optimale forhandlingsresultater.
Konferencen består af korte oplæg og en paneldebat med god tid til spørgsmål, diskussion og erfaringsudveksling efterfølgende. Vi håber derfor, du vil bidrage aktivt med spørgsmål og eksempler fra din hverdag.
Oplæg på dagen
09.30 – 10.00: Velkomst og betydningen af den gode it-anskaffelse
V. Christian Harsløf, Direktør, KL.
10.00 - 10.30: KL og KOMBITs model for den gode it-anskaffelse
V. Søren Gormsen, Contract Manager, Favrskov Kommune og Britt Laurine Kollenberg, Contract Manage, Greve Kommune.
10.45 – 11.15: Optimér udbyttet ved forhandling af it-kontrakter
V. Jan Struwe Poulsen, vicekontorchef, Center for Digitalisering og Teknologi, KL.
11.15 – 11.45: Tre gode ting, der vil lette kommunernes anskaffelse af IT
V. Allan Schiellerup Bager, Chefkonsulent i SKI.
12.45 – 13.30: Hvordan understøtter KOMBIT kommunernes anskaffelse af it?
V. Peter Egelund Lykke, projektdirektør, Johanne Strabo Svendsen, vicedirektør/ jura, kontrakstyring og inforamtionssikkerhed, Poul Ditlev Christiansen, markedsdirektør, KOMBIT.
13.30 – 14.15: Tips og tricks til at arbejde professionelt med kontraktstyring
V. Pernille Stege Geil, Expert Director, Devoteam
14.30 – 15.15: Er det svært at handle med det offentlige, og hvad er det særligt fokus på?
Debatten faciliteres af Henrik Brix, formand for KITA
Tid og sted
Konferencen afholdes d. 1. november i KL-huset, Weidekampsgade 10, 2300 København S.
Konferencen starter kl. 09.00 og er estimeret til at slutte kl. 15.15.
Pris og tilmelding
Prisen for deltagelse er 2.175,- ekskl. moms.
Tilmeldingen skal senest ske d. 25 oktober 2022. Tilmeldingen er bindende. Du er velkommen til at give din billet til en kollega, hvis du alligevel bliver forhindret i at deltage.
Du kan læse mere om konferencen eller tilmelde dig kurset via nedenstående arrangementboks: