03. marts 2020

Den næste generation Digital Post – tilmelding til informationsmøder er åben

I foråret 2020 afholder Digitaliseringsstyrelsen informationsmøder for myndigheder i hele landet om den nye løsning for Digital Post, der lanceres i sensommeren 2021. Tilmeld dig nu.

Omstilling til den nye løsning

Det skal være trygt, nemt og sikkert for alle danskere at bruge digitale løsninger i Danmark. Derfor skal det offentlige Danmark have en ny it-løsning for Digital Post i sensommeren 2021. Det skal sikre, at vi også i fremtiden har et moderne, sikkert og brugervenligt Digital Post, der kan tilpasses borgere, virksomheder og myndigheders behov.

Overgangen til det nye Digital Post stiller en række krav til myndigheder og it-leverandører. Derfor afholdes en række informationsmøder, hvor myndigheder kan blive klogere på deres omstillingsopgave, ligesom der holdes et webinar, der vil gå i dybden med de første bud på den tekniske løsning.

Mødernes primære formål vil være at oplyse myndighederne om, hvad omstillingen til den nye løsning indebærer for dem, og hvordan Digitaliseringsstyrelsen understøtter implementeringen af selvsamme.

Informationsmøderne vil være af to timers varighed og afholdes den 16. marts i Aalborg, den 17. marts i Aarhus, den 23. marts i Roskilde, den 24. marts i Vejle og den 31. marts København.

Webinaret vil blive afholdt den 11. marts af leverandøren til den nye løsning, Netcompany.

Tilmelding og yderligere information findes her