27. august 2019

Professor: Skoleledelserne er afgørende for at kunne løfte de svageste elever

I 2003 iværksatte den daværende engelske regering ”The London Challenge”, som bestod af en række reformer, hvis formål var at løfte de svageste elever og dermed mindske niveauforskelle mellem børn fra udsatte familier og børn fra velstillede familier.

Skoleledelserne var centrale i forhold til at vende udviklingen

Professor David Woods var én af nøglepersonerne i projektet. Ifølge David Woods var skoleledelserne de vigtigste aktører i forhold til at sikre, at skolevæsnet i London kom i mål med at vende en negativ udvikling og dermed løfte de svageste elever. Han peger blandt andet på, at skoleledelserne evner og vilje endte med at være afgørende for projektets udfald.

På årets Folkeskolekonference kommer David Woods og fortæller om erfaringerne fra London. Kom og bliv inspireret til ledelsesopgaven i forhold til at skabe forbedringer, der mindsker betydningen af den sociale baggrund for elever i skolen.

Læs mere og tilmelding

Du kan læse mere om årets Folkeskolekonference og tilmelde dig her.

YDERLIGERE MATERIALE

  • PDF

    David Woods Speaker Bio.pdf