03. oktober 2018

Workshop om spiludvikling på teknologispringsmesse

Bliv klogere på spiludvikling i praksis, når Højby Skole afholder én af flere workshops på KL's teknologispringsmesse den 7. november i Kolding.

Højby Skole har fra skoleåret 15/16 arbejdet med programmering gennem bl.a. app/spil-udvikling i de professionelle programmer, der bruges i industri og erhverv. Sammen med Lars Reng, studielektor ved Aalborg Universitet, vil Højby Skole fortælle om deres arbejde. Ved at styrke elevernes kompetencer i programmering og spiludvikling håber Højby Skole at øge deres teknologiske forståelse.

Prøv teknologien

På workshop 7 vil Højby Skole fortælle om, hvordan de har gjort programmering til en del af undervisningen fra 1. til 9. klasse. Højby Skole vil give tilhørerne en smagsprøve på deres arbejde og fortælle om, hvilke færdigheder eleverne tilegner sig gennem processen med at programmere og frembringe spil.

De vil gennem tre nedslag på forskellige niveauer vise, hvordan der arbejdes med programmeringsfærdigheder. Deltagerne på workshop 7 vil her få mulighed for at prøve færdige spil lavet af elever, prøve simpel programmering på egen hånd, og udvikle deres egen virtuelle verden til virtual/augmented reality.

Markedsplads og oplæg

Udover en række workshops byder messen også på en markedsplads med en række kommunale eksempler, hvor man kan blive inspireret til, hvordan teknologi kan bruges i praksis. Dagen vil også byde på oplæg og debat i plenum med forskellige aktører med interesse i den teknologiske udvikling. Bl.a. kan du høre Christian Bason, adm. direktør i Dansk Design Center og Mari-Ann Letnes, lektor og ph.d. ved Norges teknisk-naturvidenskabelige universitet give deres perspektiver på den teknologiske udvikling.

Læs mere om messen og tilmeld dig her.