31. august 2018

Kriser og konflikter på sociale medier

Kommunerne giver ofte giver forkerte svar, når de får kritik på sociale medier, siger Kahtrine Emme Thielke, digital rådgiver og oplægsholder på Kommunikationsdøgnet.

Kritik og konflikter på sociale medier kan være første skridt mod en større krise. Og mange kommuner har allerede prøvet kræfter med borgere, der raser løs i kommentarfeltet på kommunens facebookside – nogle gange med navngivne kommunale medarbejdere i rollen som skurk.

Men hvorfor og hvordan opstår kriserne? Hvilke svar har borgerne brug for? Og hvilke redskaber kan man bruge, når kommunen bliver hængt ud på sociale medier?

Digital rådgiver Katrine Emme Thielke gør dig klogere på årets Kommunikationsdøgn i Korsør.

KL's Kommunikationsdøgn afholdes d. 11.-12. oktober i Korsør. Læs mere og tilmeld dig her.

YDERLIGERE MATERIALE

  • PDF

    Program Kommunikationsdøgn 18