01. februar 2016

Ny rapport med inspiration til kommunernes gæsteservice

Ny rapport fra Dansk Turismefremme giver anbefalinger til, hvordan turistdestinationer og kommuner kan samtænke gæsteservicen og den fysiske skiltning for at skabe bedre helhedsoplevelser for landets turister.

Den nye rapport ”Wayfinding og gæsteservice i danske byer” fra Dansk Turismefremme præsenterer en række anbefalinger til, hvordan landets kommuner og turistorganisationer kan give turister en bedre oplevelse med fysisk skiltning og way-findings tiltag i byrummet.  

”I turismebranchen taler vi meget om at levere en bedre gæsteoplevelse - om at hæve kvaliteten af dansk turisme. Men til kvaliteten af en gæsteoplevelse hører ikke kun produktkvalitet og personlig service, dertil hører også gæstens oplevelser af vores bymiljøer, atmosfæren, gæstens evne til at finde rundt og til at finde vej til de mange oplevelser ", udtaler Dansk Turismefremmes formand Anne-Mette Knattrup.

Ifølge Dansk Turismefremme halter Danmark bagud, når det gælder fysiske formidling, skiltning og udnyttelse af byrummet. Der er derfor brug for et kvalitetsløft og et mere helhedsorienteret perspektiv på gæsteservice i turistbyerne, og her har kommunernes tekniske afdelinger ifølge rapporten et ansvar. Med den nye rapport ønsker Dansk Turismefremme at inspirere kommuner og de lokale turismeorganisationer til at samtænke gæsteservicen og den fysiske skiltning i byrummet, så turisterne får en god helhedsoplevelse, når de bevæger sig rundt i de danske byer. 

Hent rapporten her