11. februar 2014

Rejsekortet flytter ind på borgerservice

Københavnske bus, tog- og metropassagerer kan nu gå i Borgerservice, hvis ikke-netkyndige har brug for hjælp til at bestille rejsekort.

Københavns Borgerservice og Trafikselskabet Movia indleder nu et samarbejde om at udstede rejsekort i byens tre borgerservicecentre. Det sker blandt andet for at hjælpe de borgere, der enten ikke har adgang til nettet eller ikke har et dankort, oplyser kommunen i en pressemeddelelse.

”Jeg er glad for, at vi i samarbejde med Trafikselskabet Movia kan gøre det nemmere for københavnerne at rejse. Når borgerne nu kan gå ind i et af de tre borgerservicecentre og få personlig hjælp til rejsekortet, får det forhåbentlig endnu flere mennesker til at benytte den kollektive trafik,” siger Københavns borgmester for kultur, fritid og borgerservice, Carl Christian Ebbesen (DF) i pressemeddelelsen.

Endnu en god grund

Som så mange andre steder i landet har Københavns Borgerservice gennem de sidste par år hjulpet borgerne til selvhjælp på nettet. Dermed knytter samarbejdet sig til denne udvikling, hvilket glæder Movia.

”Vi er rigtig glade for initiativet, og at vi på den måde kan give københavnerne endnu en mulighed for at komme godt i gang med at bruge rejsekort”, siger Dorthe Nøhr Pedersen, der er administrerende direktør i Trafikselskabet Movia.