29. marts 2012

Forstå og inddrag dine kunder, medarbejdere eller brugere

Sådan anvender du bruger- og medarbejderdreven innovation til at skabe nye og bedre løsninger

Strammere økonomi, flere ældre og større krav tvinger danske kommuner til at tænke nyt og anderledes, når de udvikler fremtidens kommunikation og services. Men hvordan sikrer du, at løsningerne falder i brugernes smag? Løsningen er enkel: du opfinder løsningerne sammen med dem. Og den gode nyhed er, at du også kan anvende brugerdreven innovation til at inddrage dine kunder, læsere eller interessenter, når du vil udvikle den optimale kommunikationsløsning til din virksomhed eller organisation.

De danske kommuner er et godt eksempel på organisationer, der står foran store udfordringer i de kommende år. Forude venter en strammere økonomi, større krav fra borgere, flere ældre og færre hænder til at løse opgaverne. Derfor er der ingen tvivl om, at kommunerne også de næste år vil have fokus på, hvordan de fortsat effektiviserer og nytænker de kommunale serviceydelser, herunder hvordan den enkelte kommune får mest ud af sin kommunikation med borgere, brugere, interessenter og medarbejdere.

Læs hele uddraget af artiklen her. Artiklen er bragt i Corporate Communication, Børsen Ledelseshåndbøger, marts 2012.