Læring om og gennem teknologi i skoler og dagtilbud
Den teknologiske udvikling går hurtigt og skaber nye pædagogiske og didaktiske muligheder i skoler og dagtilbud. Følgende kommunale eksempler giver indblik i, hvordan de teknologiske muligheder kan anvendes i praksis.
-
Rødovre Kommune: Teknologi og innovation i Rødovre Kommunes skoler
Læs mere -
Silkeborg Kommune: Det mediepædagogisk netværk - et eksperimenterende fællesskab med fokus på børns læringsmiljøer, leg og digitale medier som del af den styrkede pædagogiske læreplan
Læs mere -
Dragør Kommune: Digital dåb – bliv fortrolig med den offentlige digitale verden
Læs mere -
Middelfart Kommune: ”Co-think” – computational thinking i indskolingen
Læs mere -
Frederiksberg Kommune: Telepresence robotter - til børn der ikke kan komme i skole
Læs mere -
Sønderborg Kommune: Technology og teknologiforståelse fra dagtilbud til ungdomsuddannelse i Sønderborg Kommune
Læs mere -
Horsens Kommune: Assisteret fjernundervisning på tværs af kontinenter. Meeting Alice - Kenyapakken.
Læs mere -
Vejle Kommune: Den rødmende rislampe – eller hvordan man laver sine egne digitale sanserum
Læs mere -
Odense Kommune: Digital dagpleje
Læs mere -
Furesø Kommune: Mini-maker på 0-6 års området
Læs mere -
Odense Kommune: Iterativ tænkning gennem arbejde med kodning og robotter
Læs mere -
Gladsaxe Kommune: Innovationscenter Mørkhøj Skole. Driver for udviklingen af teknologiforståelse blandt alle Mørkhøj Skoles elever gennem innovative designprocesser, leg og eksperimenter
Læs mere -
Favrskov Kommune: Inddragelse af digitale læremidler og teknologi i problemløsende matematikundervisning
Læs mere -
Hjørring Kommune: De styrkede læreplaner understøttet af digitale redskaber
Læs mere -
Aalborg Kommune: Teknologiforståelse og arbejdet med forståelse for teknologier
Læs mere -
Vordingborg Kommune: Organisatorisk struktur for en teknologiorienteret skole - At lede en skole med tre matrikler
Læs mere