Kvalitetsudvikling af institutioner og kompetenceudvikling af de pædagogiske medarbejdere
Følgende kommunale eksempler giver indsigt i arbejdet med kvalitetsudvikling af institutioner samt kompetenceudviklingen af de pædagogiske medarbejder.
-
Esbjerg Kommune: Styrkede professionelle læringsmiljøer for pædagoger i daginstitutioner
Læs mere -
Frederikssund Kommune: Levende læringsmiljøer for alle børn i dagtilbud
Læs mere -
Helsingør Kommune: Højere kvalitet i det pædagogiske arbejde gennem observationsforløb i dagtilbud
Læs mere -
Holbæk Kommune: Medarbejderdrevet kompetenceudvikling skaber øget motivation, engagement og ansvar for egen læring og faglig udvikling
Læs mere -
Horsens Kommune: Kvalitetsudvikling af dagplejen - organisering af dagplejen sammen med daginstitutioner
Læs mere -
Horsens Kommune: ”Fra viden til praksis” – aktionslæring på dagtilbudsområdet
Læs mere -
Rødovre Kommune: Kvalitetsudvikling af dagtilbud – ECERS, ITERS og FCCERS som tilsynsredskaber
Læs mere -
Silkeborg Kommune: Datainformeret refleksion og opfølgning af Trivsel på Tværs formuleres i udviklingsplan for hvert børnehus
Læs mere -
Tønder Kommune: Kompetencehjulet - et værktøj til at registrere 0-6 årige børns kompetencer inden for læreplanstemaerne
Læs mere -
Nordfyns Kommune: Dialogbaserede kvalitetssamtalers betydning for fælles forståelse af kvalitetsbegrebet og udmøntning af disse
Læs mere -
Esbjerg Kommune: Professionelle læringsmiljøer (PLM) for ledere af dagtilbud
Læs mere -
Vesthimmerlands Kommune: Undervisningsledelse i indskolingen. Hvorfor gør vi det, vi gør? Hvad er meningen med det, vi gør?
Læs mere -
Aabenraa Kommune: Implementering af en målrettet sprogpraksis
Læs mere -
Ishøj Kommune: Kvalitet i dagtilbud. Udarbejdelse af kvalitetsparametre for den pædagogiske praksis på 16 centrale elementer
Læs mere -
Halsnæs Kommune: Organisering af dagplejen under dagtilbud
Læs mere -
Vejen Kommune: Kompetenceforløb skaber sammenhæng i overgangene for 5-7 årige børn i Vejen Kommune
Læs mere -
Billund Kommune: Data- og forskningsinformeret praksis som grundlag for kvalitetsudvikling
Læs mere -
Kolding Kommune: At skabe helhed og sammenhæng i indsatsen på dagtilbudsområdet
Læs mere -
Thisted Kommune: Eventyr som det fælles tredje
Læs mere -
Middelfart Kommune: Arbejdsgrundlag i dagtilbud 0-6 år gældende for 2018-2021
Læs mere -
Aalborg Kommune: KVALITETSUDVIKLINGS-MODEL. Analysemodel til at arbejde med kvalitetssikring i daginstitutioner.
Læs mere -
Halsnæs Kommune: Dialogproces på skoleområdet og dagtilbudsområdet
Læs mere -
Gladsaxe Kommune: Elektroniske udviklingssamtaler (forældresamtaler)
Læs mere -
Albertslund Kommune: Sprog og læsning for alle…
Læs mere -
Favrskov Kommune: Udvikling af den pædagogiske praksis – fra holdninger til viden. Kvalitetsmåling i dagtilbud
Læs mere -
Haderslev Kommune: Gramblomsten - en metode til at strukturere undervisningen, så samarbejde på tværs af årgange øges
Læs mere -
Aalborg Kommune: Projekt Elevløft – Undervisningsministeriets forsøg med løft af svage elever
Læs mere