Kommunale praksiseksempler

Kvalitetsudvikling af institutioner og kompetenceudvikling af de pædagogiske medarbejdere

Følgende kommunale eksempler giver indsigt i arbejdet med kvalitetsudvikling af institutioner samt kompetenceudviklingen af de pædagogiske medarbejder.

  • Esbjerg Kommune: Styrkede professionelle læringsmiljøer for pædagoger i daginstitutioner

    Esbjerg Kommune den 18. september 2018

    Læs mere
  • Frederikssund Kommune: Levende læringsmiljøer for alle børn i dagtilbud

    Frederikssund Kommune den 30. september 2018

    Læs mere
  • Helsingør Kommune: Højere kvalitet i det pædagogiske arbejde gennem observationsforløb i dagtilbud

    Helsingør Kommune den 5. oktober 2018

    Læs mere
  • Holbæk Kommune: Medarbejderdrevet kompetenceudvikling skaber øget motivation, engagement og ansvar for egen læring og faglig udvikling

    Holbæk Kommune den 26. september 2018

    Læs mere
  • Horsens Kommune: Kvalitetsudvikling af dagplejen - organisering af dagplejen sammen med daginstitutioner

    Horsens Kommune den 24. august 2018

    Læs mere
  • Horsens Kommune: ”Fra viden til praksis” – aktionslæring på dagtilbudsområdet

    Horsens Kommune den 24. august 2018

    Læs mere
  • Rødovre Kommune: Kvalitetsudvikling af dagtilbud – ECERS, ITERS og FCCERS som tilsynsredskaber

    Rødovre Kommune den 28. september 2018

    Læs mere
  • Silkeborg Kommune: Datainformeret refleksion og opfølgning af Trivsel på Tværs formuleres i udviklingsplan for hvert børnehus

    Silkeborg Kommune den 1. oktober 2018

    Læs mere
  • Tønder Kommune: Kompetencehjulet - et værktøj til at registrere 0-6 årige børns kompetencer inden for læreplanstemaerne

    Tønder Kommune den 16. oktober 2018

    Læs mere
  • Nordfyns Kommune: Dialogbaserede kvalitetssamtalers betydning for fælles forståelse af kvalitetsbegrebet og udmøntning af disse

    Nordfyns Kommune den 12. oktober 2018

    Læs mere
  • Esbjerg Kommune: Professionelle læringsmiljøer (PLM) for ledere af dagtilbud

    Esbjerg Kommune den 18. september 2018

    Læs mere
  • Vesthimmerlands Kommune: Undervisningsledelse i indskolingen. Hvorfor gør vi det, vi gør? Hvad er meningen med det, vi gør?

    Vesthimmerlands Kommune den 4. juli 2018

    Læs mere
  • Aabenraa Kommune: Implementering af en målrettet sprogpraksis

    Aabenraa Kommune den 22. august 2018

    Læs mere
  • Ishøj Kommune: Kvalitet i dagtilbud. Udarbejdelse af kvalitetsparametre for den pædagogiske praksis på 16 centrale elementer

    Ishøj Kommune den 20. september 2018

    Læs mere
  • Halsnæs Kommune: Organisering af dagplejen under dagtilbud

    Halsnæs Kommune den 8. oktober 2018

    Læs mere
  • Vejen Kommune: Kompetenceforløb skaber sammenhæng i overgangene for 5-7 årige børn i Vejen Kommune

    Vejen Kommune, september 2018

    Læs mere
  • Billund Kommune: Data- og forskningsinformeret praksis som grundlag for kvalitetsudvikling

    Billund Kommune den 26. september 2018

    Læs mere
  • Kolding Kommune: At skabe helhed og sammenhæng i indsatsen på dagtilbudsområdet

    Kolding Kommune den 18. september 2018

    Læs mere
  • Thisted Kommune: Eventyr som det fælles tredje

    Thisted Kommune den 13. november 2018

    Læs mere
  • Middelfart Kommune: Arbejdsgrundlag i dagtilbud 0-6 år gældende for 2018-2021

    Middelfart Kommune, september 2018

    Læs mere
  • Aalborg Kommune: KVALITETSUDVIKLINGS-MODEL. Analysemodel til at arbejde med kvalitetssikring i daginstitutioner.

    Aalborg Kommune den 27. september 2018

    Læs mere
  • Halsnæs Kommune: Dialogproces på skoleområdet og dagtilbudsområdet

    Halsnæs Kommune den 11. december 2018

    Læs mere
  • Gladsaxe Kommune: Elektroniske udviklingssamtaler (forældresamtaler)

    Gladsaxe Kommune, oktober 2018

    Læs mere
  • Albertslund Kommune: Sprog og læsning for alle…

    Albertslund Kommune den 26. oktober 2018

    Læs mere
  • Favrskov Kommune: Udvikling af den pædagogiske praksis – fra holdninger til viden. Kvalitetsmåling i dagtilbud

    Favrskov Kommune den 23. maj 2019

    Læs mere
  • Haderslev Kommune: Gramblomsten - en metode til at strukturere undervisningen, så samarbejde på tværs af årgange øges

    Haderslev Kommune den 10. december 2019

    Læs mere
  • Aalborg Kommune: Projekt Elevløft – Undervisningsministeriets forsøg med løft af svage elever

    Aalborg Kommune den 28. november 2018

    Læs mere