Kommunale praksiseksempler

Inkluderende læringsmiljøer

Følgende kommunale eksempler giver indblik i arbejdet med inkluderende læringsmiljøer.

  • Hvidovre Kommune: U-start. Tværfaglig indsats for at få elever med skolevægring tilbage i skolen.

    Hvidovre Kommune den 1. oktober 2018

    Læs mere
  • Haderslev Kommune: KaMiBe – inkluderende læringsmiljøer (Karakterstyrker-Mindfulness-Bevægelse)

    Haderslev Kommune den 25. februar 2019

    Læs mere
  • Frederikssund Kommune: Børn er mere ens end de er forskellige – 0A på Lindegårdsskolen

    Frederikssund Kommune den 30. september 2018

    Læs mere
  • Halsnæs Kommune: NÆS-klasse – et inkluderende læringsmiljø for børn med autisme og børn fra almenområdet

    Halsnæs Kommune den 4. oktober 2018

    Læs mere
  • Lyngby-Taarbæk Kommune: Sårbare børn og unge - trivselsarbejde, politik om fravær i skolen, angstprojekt

    Lyngby-Taarbæk Kommune den 29. oktober 2018

    Læs mere
  • Morsø Kommune: Skole-hjem-samarbejdets betydning for det inkluderende læringsmiljø – ”Familie-forstærkeren”

    Morsø Kommune den 26. september 2018

    Læs mere
  • Aalborg Kommune: Handlevejledning om bekymrende elevfravær

    Aalborg Kommune den 1. oktober 2018

    Læs mere
  • Glostrup Kommune: Tilbud om skole og en særlig socialpædagogisk og familierettet indsats

    Glostrup Kommune den 23. oktober 2018

    Læs mere
  • Silkeborg Kommune: Trivselsgrupper på skoler ruster børn til at håndtere livets udfordringer

    Silkeborg Kommune den 1. oktober 2018

    Læs mere