Inkluderende læringsmiljøer og mellemformer
Følgende kommunale eksempler giver indblik i arbejdet med inkluderende læringsmiljøer og mellemformer.
-
Hvidovre Kommune: U-start. Tværfaglig indsats for at få elever med skolevægring tilbage i skolen
Læs mere -
Haderslev Kommune: KaMiBe – inkluderende læringsmiljøer (Karakterstyrker-Mindfulness-Bevægelse)
Læs mere -
Frederikssund Kommune: Børn er mere ens end de er forskellige – 0A på Lindegårdsskolen
Læs mere -
Halsnæs Kommune: NÆS-klasse – et inkluderende læringsmiljø for børn med autisme og børn fra almenområdet
Læs mere -
Lyngby-Taarbæk Kommune: Sårbare børn og unge - trivselsarbejde, politik om fravær i skolen, angstprojekt
Læs mere -
Morsø Kommune: Skole-hjem-samarbejdets betydning for det inkluderende læringsmiljø – ”Familie-forstærkeren”
Læs mere -
Aalborg Kommune: Handlevejledning om bekymrende elevfravær
Læs mere -
Glostrup Kommune: Tilbud om skole og en særlig socialpædagogisk og familierettet indsats
Læs mere -
Silkeborg Kommune: Trivselsgrupper på skoler ruster børn til at håndtere livets udfordringer
Læs mere -
Næstved Kommune: Familieklasse - Et samarbejde mellem skole og hjem, hvor målet er at forbedre elevens trivsel og faglige udvikling gennem en narrativ systemisk tilgang
Læs mere -
Syddjurs Kommune: En skole for alle - fra almen- og specialklasser til fuld inklusion
Læs mere -
Favrskov Kommune: Vejledningsforløb med co-teaching
Læs mere -
Ringsted Kommune: Stærke børnefællesskaber - Alle til idræt!
Læs mere -
Herning Kommune: En skole - et fællesskab - et børnesyn
Læs mere -
Frederiksberg Kommune: Fra inklusion til inkluderende læringsfællesskaber
Læs mere -
Aarhus Kommune: Nest-pædagogik - Fornyelse af hverdagspædagogikken, så flest mulige børn kan gå i den lokale folkeskole uanset behov
Læs mere -
Aarhus Kommune: Brede Børnefællesskaber på Søndervangskolen
Læs mere -
Aarhus Kommune: Vorres Fællesskaber på Vorrevangskolen
Læs mere -
Faaborg-Midtfyn Kommune: Mellemformer – Giver eleverne det bedste fra begge verdener
Læs mere