Arbejdet med udskolingen og overgange til ungdomsuddannelser
Følgende kommunale eksempler giver indblik i, hvordan folkeskoler kan arbejde i udskolingen, og hvordan eleverne kan klædes på til ungdomsuddannelsen.
-
Hedensted Kommune: Masterplan for Uddannelse og Job (UJ) – et samarbejde mellem skole, erhvervsliv, ungdomsuddannelser m.fl.
Læs mere -
Faxe Kommune: Arbejdet med erhvervsfaglige profillinjer i udskolingen skaber motivation og lyst til erhvervsuddannelser
Læs mere -
Horsens Kommune: ”Samspil” - et samarbejde mellem grundskolerne, ungdomsuddannelserne og erhvervslivet i Horsens Kommune om, at alle unge får en uddannelse og et godt liv
Læs mere -
Holbæk Kommune: Elevtjenesten på ungdomsuddannelserne i Holbæk. En åben dør og et lyttende øre
Læs mere -
Hedensted Kommune: Netværksmøder om ikke-uddannelsesparate elever. Tværfaglige nøglepersoner mødes med skoleleder og UU-vejleder på den enkelte skole, og gennemgår listen over de p.t. ikke-uddannelsesparate elever.
Læs mere -
Aalborg Kommune: Åben Skole giver eleverne i Aalborg Kommune mod på verden
Læs mere -
Viborg Kommune: Flere veje til læring – KLC Viborg.dk
Læs mere -
Viborg Kommune: EUD/EUX-linjen – Alt er muligt. Et samarbejde mellem Vestre Skole i Viborg, Mercantec, Asmildkloster Landbrugsskole og social og sundhedsskolen
Læs mere -
Dragør Kommune: ”Det Nære Netværk” i Dragør Kommune
Læs mere -
Sorø Kommune: En tidlig indsats i forhold til kendskab til erhvervsuddannelserne hos børn og forældre
Læs mere -
Vejle Kommune: Valgfag: Det 21. århundredes kompetencer. Et samarbejde mellem undervisere fra Mølholm Skole, Vinding Skole og Campus Vejle.
Læs mere -
Lolland Kommune: Drømmejob i lokalområdet – praksisfaglighed i folkeskolen
Læs mere -
Sønderborg Kommune: Samling af valgfagstimer giver plads til praksisfaglighed
Læs mere -
Lolland Kommune: Folkeskoleelever som aktive medspillere i at skabe byudvikling
Læs mere -
Frederikshavn Kommune: Sammenhæng mellem teori og praksis på støtteskibet Esbern Snare/Absalon
Læs mere -
Københavns Kommune: Fra folkeskoleelev til hotelansat – praksisfaglighed i folkeskolen
Læs mere -
Lolland Kommune: Produktion, markedsføring og salg – tværfaglige praksisorienterede undervisningsaktiviteter styrker elevernes motivation
Læs mere -
Randers Kommune: Inddragelse af lokale virksomheder giver mulighed for virksomhedspraktik på nye måder
Læs mere -
Helsingør Kommune: Unge prøver kræfter med håndværksfag i Helsingørs Mini Skills
Læs mere -
Sønderborg Kommune: Hands On – en projektorienteret linje med fokus på praktik, entreprenørskab og innovation
Læs mere -
Lolland Kommune: Praktisk projektopgave giver fokus på produktet og giver innovative elever
Læs mere -
Lolland Kommune: Produktudvikling og markedsføring - praksisfaglighed i folkeskolen
Læs mere -
Ikast-Brande Kommune: Entreprenant didaktik i grundskolen skaber kobling mellem teori og praksis og styrker elevernes lyst til læring samt kendskab til deres omverden
Læs mere -
Silkeborg Kommune: Eud10 – et stærkt samarbejde mellem Skoleafdelingen, College 360 grader og SOSU Østjylland, der styrker elevernes uddannelsesvalg
Læs mere -
Tårnby Kommune: Valgfagsordning – partnerskabsaftale med Tårnby Ungdomsskole
Læs mere -
Aabenraa Kommune: UU-mentorer
Læs mere