Indhold

Presse og nyheder

Pressekontakt

Telefon 3370 3333. Telefonen viderestilles uden for kontortid. Bemærk, at du ikke kan sende beskeder til telefonnummeret.

Pressemeddelelser

Debatindlæg

  • Kronik: Godt på vej – fra vugge til voksenliv 13.10.17

    Kronik: Godt på vej – fra vugge til voksenliv

    I år har KL spillet ud med en række ambitiøse forslag om en mere sammenhængende indsats for børn og unge. Vi kalder forslagene ”Godt på vej”, fordi en af kommunernes fornemmeste opgaver er at sikre, at vi får alle børn og unge godt på vej i livet, skriver KL i en kronik.

  • Debatindlæg: Læreruddannelsen er langt fra målet 11.10.17

    Debatindlæg: Læreruddannelsen er langt fra målet

    Læreruddannelsen skal tættere på både praksis og forskning, skriver KL's udviklingsdirektør Arne Eggert i debatindlæg.

  • Debat: Landsbyfornyelse skal også støtte bygningsarven 10.10.17

    Debat: Landsbyfornyelse skal også støtte bygningsarven

    Udviklingen i landdistrikterne kræver mere end at rive ned. Kommunerne ønsker muligheden for at realisere noget af det potentiale, der ligger i den lokale bygningsarv, i arbejdet med bosætning, turisme og erhverv, skriver Jørn Pedersen i debatindlæg.

Nyheder

  • 18.10.17

    KL og FOA indgår forlig i sag om arbejdsnedlæggelse på Center Lindegården

    I lyset af nye oplysninger i sagen om medarbejderes arbejdsnedlæggelse på bocenteret Lindegården indgår KL og FOA forlig.

  • 16.10.17

    Flere dør i hjemlige omgivelser

    Andelen af danskere, der dør på hospitalet, er faldet siden 1982. I stedet dør flere i hjemmet og på plejehjem, og i 2016 gjaldt det for hele 57 procent. Der er dog endnu flere, der ønsker at dø hjemme, så der er potentiale til at øge andelen. Men det kræver, at kommunerne har de rette rammer til at pleje de døende.

  • 16.10.17

    Valgslogans: Fra panserbasse til 197 centimeter god tone

    Det vrimler med slogans i den kommunale valgkamp. Hver 3. politiker, der genopstiller til byrådet, har et slogan, viser ny Momentum-undersøgelse. Men generelt er de for dårlige og platte, lyder det fra fagmand i retorik. Et godt slogan skal få vælgeren til både at se, lugte og smage.