Gå til hovedindhold
Blanketter

Blankethenvendelser

Hvis du som kommune, anden aktør eller kommunens it-leverandør har spørgsmål, kommentarer eller ændringsforslag til blanketterne skal du henvende dig via LetSupport.
Virksomheder og privatpersoner med spørgsmål til brugen af blanketterne, skal henvende sig til egen kommune.

Indhold

    Hvis du som kommune, anden aktør eller kommunens it-leverandør har spørgsmål, kommentarer eller ændringsforslag til blanketterne kan du henvende dig via LetSupport. Hvis du har brug for at tilgå en gammel version af en blanket, kan du sende en forespørgsel via forespørgsel på historisk blanket – skriv til JPS@kl.dk 

    Letsupport

    Forespørgsel på historisk blanket

    Første gang du møder systemet, vil du som henvender fra en kommune automatisk have adgang til at oprette dig som bruger i LetSupport. Hvis du henvender dig fra en styrelse, anden myndighed eller it-leverandør, kan du kontakte KL Blanketgruppe for at få adgang. Borgere og virksomheder skal henvende sig til deres kommune.

    Send mail til KL Blanketgruppe

    Når du har logget ind kan du oprette din henvendelse i LetSupport. Efterfølgende er det muligt at se status på din henvendelse, når du logger ind i LetSupport. 

    Letsupport

    • Status starter som ”Modtaget i KL”
    • Status skifter til ”Behandles i KL”, når henvendelsen er blevet tildelt den relevante fagperson i KL.
    • Status herefter kan muligvis skifte til ”Yderligere information fra dig”, hvis KL har brug for yderligere informationer
    • fra dig for at kunne behandle henvendelsen
      Status kan også skifte "Sendt i høring", hvis der er brug for involvering af andre, fx kommunale eksperter i fagpersonens netværk, eller et ministeriet/styrelse.

    Det er KL’s servicemål, at alle henvendelser skal være besvaret inden for 10 arbejdsdage. Perioder hvor sagen enten har krævet yderligere information fra dig, eller den er sendt i høring, tæller ikke med i tidsopgørelsen, da vi kun medregner den tid, vi selv er herre over.

    Udover at håndtere henvendelser giver LetSupport os mulighed for at informere om kendte problemstillinger. Det kan fx være hvornår en opdatering på et område kan forventes publiceret eller vi allerede kender til en særlig problemstilling. På den måde kan du måske få svar på dit spørgsmål uden at behøve vente på svar. Du kan derfor også rette henvendelse til os udelukkende for at blive oprettet som bruger, selv om du ikke lige har et aktuelt spørgsmål. 

    Letsupport

    Sidst opdateret: 23. februar 2024