Ny bruger?

Sekundær navigation

Indhold

15.10.12 13:51

Rådmand indfører 24-timersregel

Rådmand indfører 24-timersregel
24 timer. Så lang tid må der maksimalt gå, før en borger får svar fra Aarhus Kommunes Sundheds- og Omsorgsforvaltning. Det er rådmand Thomas Medom (SF), der indfører den nye regel.

Er du borger i Aarhus Kommune, og har du sendt en mail til Sundheds- og Omsorgsforvaltningen, hvor du fx klager over kommunens service, så kan du pr. 1. november forvente svar inden for 24 timer.

Se også

Det er rådmand Thomas Medom (SF), der indfører den nye regel.

”Når man sender en klage over manglende pleje eller omsorg til direktøren eller den øverste politiker i afdelingen, så er det oftest, fordi man er frustreret, sur, forvirret eller måske ligefrem bange. Så stærke følelser skal vi kunne reagere på inden for 24 timer,” siger Thomas Medom til JP-Aarhus.

Thomas Medom har ladet sig inspirere af Holland, hvor en lignende regel har sikret mere direkte og personlig kontakt til borgere.

Se også

Og i Holland viser resultaterne, at 50 procent af alle klagesager bliver droppet, sagsbehandlingstiden reduceres med 20 procent, og både borgertilfredshed og medarbejdernes tilfredshed stiger med 20 procent, når modellen anvendes.

Annonce

Annonce

Annonce

Luk vindue

Tip en ven

Tip en ven

Felter med (*) skal udfyldes