Ny bruger?

Sekundær navigation

Indhold

17.12.08 12:05

Ændret den 01.06.09

KL modtager elektroniske fakturaer

KL indfører fra den 1. januar 2009 elektronisk fakturamodtagelse. Det betyder, at alle danske virksomheder skal sende deres fakturaer elektronisk til KL.

Fakturaen skal indeholde disse oplysninger:

Se også

 

  • KL's GLN/ EAN-lokationsnummer (se listen i bunden)

  • Fakturanummer

  • Personreference eller anden reference

  • Bankkonto eller læselinje fra indbetalingskort

  • Sidste rettidige betalingsdato

  • Leverandørens CVR-nummer

  •  Ved benyttelse af www.virk.dk må der ikke vælges Nemkonto, da KL ikke har adgang til Nemkontoregistret

Elektroniske fakturaer og GLN/ EAN-numre

Elektroniske fakturaer til KL, kan sendes på to måder:

  • Fakturaen sendes elektronisk direkte fra leverandørens eget elektroniske faktureringssystem

  • Papirfakturaen sendes til et såkaldt "Læs ind-bureau", eller via et pengeinstitut

 

Anden information

Se også

Lovkrav, tekniske specifikationer og anden information kan læses på Økonomistyrelsens hjemmeside www.oes.dk

Yderligere materiale

Luk vindue

Tip en ven

Tip en ven

Felter med (*) skal udfyldes