Ny bruger?

Sekundær navigation

Indhold

09.07.12 12:44

Hotline til digital selvbetjening bliver permanent

Hotline til digital selvbetjening bliver permanent
Den tværkommunale hotline, der står klar til at hjælpe borgerne i Fredensborg, Frederikssund, Furesø, Holbæk, Sorø og København med digital selvbetjening, bliver nu permanent.

Dagbladet Ringsted skriver, at det er den megen positive respons fra borgerne, der nu gør, at de seks kommuner har besluttet at gøre hotlinen til et fast tilbud fra at have været et forsøgsprojekt.

Siden juni 2011 har Fredensborg, Frederikssund, Furesø, Holbæk og Sorø samarbejdet om projekt Online Borgerbetjening 24/7, og i oktober 2011 kom også Københavns Kommune med i samarbejdet. Samarbejdet betyder, at de seks kommuner står sammen om at drive en selvbetjeningshotline, som tilbyder borgerservice mellem klokken 8.00-22.00 på alle hverdage.

"Borgerne vil gerne betjene sig selv digitalt, og det giver derfor god mening at tilbyde dem support i forhold til selvbetjening uden for normal åbningstid. Med hotlinen kan man få hjælp, når man sidder ved computeren derhjemme, for eksempel i aftentimerne," siger Bodil Thomsen, chef for Borgerservice og IT i Sorø Kommune, som koordinerer samarbejdet, til Dagbladet Ringsted.

Samarbejdet mellem de seks kommuner betyder blandt andet, at hotlinen bemandes på skift, hvilket har givet mulighed for de lange åbningstider.

Annonce

Annonce

Annonce

Luk vindue

Tip en ven

Tip en ven

Felter med (*) skal udfyldes