Ny bruger?

Sekundær navigation

Indhold

20.03.12 09:52

God forretning at overtage skraldet

God forretning at overtage skraldet

Foto: Colourbox.com

Frederiksberg har sparet millioner på at lade kommunens egne folk klare afhentningen af husholdningsaffald.

For godt et år siden stoppede skraldemonopolet R98 med at hente affald i Frederiksberg Kommune. Herefter overtog kommunens egne folk i Frederiksberg Renovation opgaven.

Nu viser de første regnskabstal, at skiftet har været en god forretning for kommunen og for borgerne, som formentlig har udsigt til lavere priser og forbedret service.

Det foreløbige regnskab for 2011 viser, at kommunens renovation har brugt 45-46 millioner kroner på at hente husholdningsaffald og andet skrald mod budgetteret 48 millioner kroner. Hos R98 kostede det 53 millioner kroner at hente skrald hos kommunens godt 50.000 husstande, oplyser kommunen i en pressemeddelelse.

”Vi havde regnet med en besparelse på knap ti procent, men Frederiksberg Renovation har formået at løse opgaven cirka 13 procent billigere. Det synes jeg er flot”, siger formanden for Drifts- og Forsyningsudvalget Nils-Ole Heggland (K).

Hans umiddelbare bud er, at millionbesparelsen skal udmøntes i en kombination af lavere priser, højere service og bedre miljø.

Frederiksberg Renovation har cirka 50 skraldefolk og fire ansatte i ledelse og administration.

Se også

Annonce

Luk vindue

Tip en ven

Tip en ven

Felter med (*) skal udfyldes