Indhold

Borgerservice

Den kommunale borgerservice
Kommunerne arbejder i disse år målrettet for at sikre, at borgerne modtager en kompetent og helhedsorienteret tilgang til at få deres gøremål løst. Digitalisering er én platform at møde borgerne på; det personlige møde er en anden.

Nye samarbejdsformer og metoder er opstået både for at effektivisere mødet med borgeren, men også for at sikre, at så mange borgere som muligt skal kunne klare sig selv på nettet.  

Kontrolområdet
Også på kontrolområdet summer det af virkelyst, deltagelse og aktivitet i kommunerne. KL og kommunerne har lanceret en række nye initiativer på kontrolområdet, og alle arbejder målrettet på fremadrettet at kunne dokumentere den store kommunale indsats på kontroltrin 3. Den Fælles Dataenhed er i drift, og kommunerne er ved at gøre deres erfaringer med registersamkøringerne.

På disse sider kan du finde aktuel information om bl.a. effektmålingsprojektet, ligesom du kan finde nyheder og materiale om netværket ”Kontrolforum”.

Gode kommunale eksempler
Hvis du har eksempler på gode måder at gøre tingene på, hører vi meget gerne fra dig. Skriv til Emilie Kirk på EMKI@KL.DK

 

 

Seneste nyheder

Kommunale eksempler

  • Den nye Borger App 23.06.15

    Den nye Borger App

    Projekt BorgerApp skal hjælpe med de digitale muligheder og bliver nu gennemført i fem kommuner i Danmark. Her har man uddannet frivillige digitale ambassadører til at hjælpe andre borgere med BorgerApp'en.

  • Den Digitale Hotline udvides nu med yderligere 11 kommuner og har nu kommunalpolitisk opbakning i 30 jyske kommuner 30.03.15

    Den Digitale Hotline udvides nu med yderligere 11 kommuner og har nu kommunalpolitisk opbakning i 30 jyske kommuner

    En politisk målsætning om, at flytte flere borgere over på de digitale services gør, at kommunerne arbejder hårdt. Den Digitale Hotline, som oprindelig var en idé fra Østjyske kommuner, udvides nu så hele 30 kommuner er med i fællesskabet.

  • Fra marginaliseret borger til aktiv medspiller i det digitale samfund 23.02.15

    Fra marginaliseret borger til aktiv medspiller i det digitale samfund

    I Odense Kommune har man søsat projekt e2015, der skal sikre effektiv digital kommunikation med borgere og virksomheder. Et af initiativerne er Vollsmose projektet, som er indgået i samarbejde med Den Frie Rådgivning og Community Center Vollsmose. Et projekt der arbejder på at få Vollsmoses beboere til at flytte sig fra at være marginaliserede borgere til at blive aktive medspillere i fremtidens digitale samfund.

Annonce




Annonce

Annonce