Ny bruger?

Sekundær navigation

Indhold

KL's konsulentvirksomhed

KL's Konsulentvirksomhed (KLK) leverer en lang række af ydelser til landets kommuner. Ydelserne er prmært koncentreret indenfor områderne rekruttering, ledelse, organisation, styring og økonomi. Ydelserne er baseret på hele KL's omfattende viden og erfaring fra det løbende samarbejde med kommunerne og varetagelsen af kommunernes interesser.

Nyheder

  • For lange og tunge dagsordener?

    Få inspiration og værktøjer, som kan forbedre kommunens politiske dagsordener. KL udbyder kursus i bedre sagsfremstillinger.

  • KL's Konsulentvirksomhed sætter fokus på projektledelse

    KL's Konsulentvirksomhed, KLK, arrangerer for 4. år i træk konferencer med nyt om projektledelse. Der afholdes to projektlederkonferencer henholdsvis d. 8. oktober 2014 i KL-huset i København og d. 9. oktober 2014 på Hotel Comwell i Kolding.

  • Vær med i KLK's Innovationsnetværk

    KLK’s Innovationsnetværk fortsætter med tre netværksmøder i 2014 - to heldagsmøder og et 12-12 seminar. Første netværksmøde afholdes d. 28. april i Malmö, og tilmelding er åben nu.

  • Den kommunale model for bruger- og medarbejderdreven innovation - version 2.0

    KLK har gennem de sidste fire år opnået mange spændende erfaringer i arbejdet med Den kommunale model for bruger- og medarbejderdreven Innovation i praksis. Mange har taget del i arbejdet: direktører, chefer, ledere, konsulenter, medarbejdere, borgere, brugere, pårørende, virksomheder, frivillige organisationer, forskningsinstitutioner m.m.

  • Faglighed og styring i specialundervisningen i Høje-Taastrup Kommune

    Høje-Taastrup Kommune vil øge inklusionen på børneområdet fra 0–18 år. Derfor bad man KL’s Konsulentvirksomhed (KLK) om at undersøge, hvordan faglige tiltag, organisatoriske snitflader og økonomistyring i samspil kan bidrage til at sikre øget inklusion

  • Brugerinddragelse er mere end at spørge: ”Hvad kunne du tænke dig?”

    Kommunerne har i disse år stor opmærksomhed på, hvordan de kan inddrage brugerne mest muligt - både i selve produktionen af ydelser og i valget af, hvilke ydelser, der skal produceres. Men selv om mange kommuner har gode erfaringer med inddragelse gennem tilfredshedsundersøgelser, dialogmøder og workshopper, så er det nok ikke tilstrækkeligt at spørge: ”Hvad synes du?” eller ”Hvad kunne du tænke dig?”

  • Plejehjem bygges på hverdagsfortællinger

    KLK og Kolding Kommune tog udgangspunkt i de mennesker, der skal bruge plejecentret, da kommunens nye plejecenter skulle på tegnebrættet. Beboere, personale, pårørende og frivillige blev alle inddraget, og resultatet er 12 hverdagsfortællinger, der viser, hvad et godt plejecenter skal rumme

  • Dialogbaseret gennemgang af børnesager

    Det er alfa og omega at have en solidt funderet systematik i sagsbehandlingen, hvis en kommune skal sikre, at der er styr på alle sagerne på børne- og familieområdet og fx undgå, at alvorlige sager falder ned mellem to stole

  • Få styr på økonomien på specialundervisningsområdet

    Har du brug for inspiration og værktøjer til, hvordan din kommune kan forbedre styringen af økonomien på specialundervisningsområdet, uden at det faglige arbejde sættes over styr? Den 19.-21. november udbyder COK i samarbejde med KL's Konsulentvirksomhed (KLK) et kursus, der kan give dig konkrete løsninger

  • Vellykket konference om krydsfeltet mellem projektledelse og projektstyring

    Mandag den 11. juni var 40 kommunale projektledere samlet på Helnan Marselis Hotel i Aarhus for at få del i de nyeste erfaringer og procesmæssige værktøjer til at etablere, planlægge, styre og gennemføre projekter




Luk vindue

Tip en ven

Tip en ven

Felter med (*) skal udfyldes