Ny bruger?

Sekundær navigation

Indhold

KL's konsulentvirksomhed

KL's Konsulentvirksomhed (KLK) leverer en lang række af ydelser til landets kommuner. Ydelserne er prmært koncentreret indenfor områderne rekruttering, ledelse, organisation, styring og økonomi. Ydelserne er baseret på hele KL's omfattende viden og erfaring fra det løbende samarbejde med kommunerne og varetagelsen af kommunernes interesser.

Nyheder

  • Kom med til KLK's Innovationsnetværk 2015

    De seneste seks år har KLK’s Innovationsnetværk drøftet mange erfaringer, testet konkrete metoder og vendt innovationsudfordringer på hovedet.

  • Når projektledelse og samskabelse går hånd i hånd

    At projektere er det latinske ord for at planlægge, og traditionelt handler projektledelse om midlertidigt at påtage sig ansvaret, rollen og opgaven med at planlægge, organisere og styre en afsat mængde ressourcer frem mod et fastlagt mål og formål.

  • KL's Konsulentvirksomhed sætter fokus på projektledelse

    KL's Konsulentvirksomhed, KLK, arrangerer for 5. år i træk konferencer med nyt om projektledelse. Projektlederkonferencen afholdes henholdsvis d. 8 juni, i KL-huset i København eller tirsdag d. 9 juni på Hotel Comwell i Kolding.

  • For lange og tunge dagsordener?

    Få inspiration og værktøjer, som kan forbedre kommunens politiske dagsordener. KL udbyder kursus i bedre sagsfremstillinger.

  • For lange og tunge dagsordener?

    Få inspiration og værktøjer, som kan forbedre kommunens politiske dagsordener. KL udbyder kursus i bedre sagsfremstillinger.

  • KL's Konsulentvirksomhed sætter fokus på projektledelse

    KL's Konsulentvirksomhed, KLK, arrangerer for 4. år i træk konferencer med nyt om projektledelse. Der afholdes to projektlederkonferencer henholdsvis d. 8. oktober 2014 i KL-huset i København og d. 9. oktober 2014 på Hotel Comwell i Kolding.

  • Vær med i KLK's Innovationsnetværk

    KLK’s Innovationsnetværk fortsætter med tre netværksmøder i 2014 - to heldagsmøder og et 12-12 seminar. Første netværksmøde afholdes d. 28. april i Malmö, og tilmelding er åben nu.

  • Den kommunale model for bruger- og medarbejderdreven innovation - version 2.0

    KLK har gennem de sidste fire år opnået mange spændende erfaringer i arbejdet med Den kommunale model for bruger- og medarbejderdreven Innovation i praksis. Mange har taget del i arbejdet: direktører, chefer, ledere, konsulenter, medarbejdere, borgere, brugere, pårørende, virksomheder, frivillige organisationer, forskningsinstitutioner m.m.

  • Faglighed og styring i specialundervisningen i Høje-Taastrup Kommune

    Høje-Taastrup Kommune vil øge inklusionen på børneområdet fra 0–18 år. Derfor bad man KL’s Konsulentvirksomhed (KLK) om at undersøge, hvordan faglige tiltag, organisatoriske snitflader og økonomistyring i samspil kan bidrage til at sikre øget inklusion

  • Brugerinddragelse er mere end at spørge: ”Hvad kunne du tænke dig?”

    Kommunerne har i disse år stor opmærksomhed på, hvordan de kan inddrage brugerne mest muligt - både i selve produktionen af ydelser og i valget af, hvilke ydelser, der skal produceres. Men selv om mange kommuner har gode erfaringer med inddragelse gennem tilfredshedsundersøgelser, dialogmøder og workshopper, så er det nok ikke tilstrækkeligt at spørge: ”Hvad synes du?” eller ”Hvad kunne du tænke dig?”




Luk vindue

Tip en ven

Tip en ven

Felter med (*) skal udfyldes