Ny bruger?

Sekundær navigation

Indhold

Digitalisering

Konsulentydelser på digitaliseringsområdet

  • Kanalstrategi: Fra tal til konkrete indsatser

    Har din kommune svært ved at konvertere resultatet af tælleugerne til konkrete indsatser?

  • Digitale Ambassadører - Floorwalkers

    Digitale Ambassadører har udviklet en floorwalkeruddannelse, et koncept som allerede kendes fra kommuner som bl.a. København og Esbjerg, og som ruster medarbejdere til at hjælpe borgere med digital selvbetjening, inden de kommer frem til skranken.

  • Digital modenhed

    Jeres digitale modenhed kan have stor betydning for, hvilke initiativer, der bør igangsættes, samt hvorvidt I kan forvente at høste gevinsterne ved digitalisering. Få styr på den digitale modenhed her.

  • Digitale ambassadører - Administrative medarbejdere

    KL har sammen med kommunerne udviklet et kursuskoncept – Digitale Ambassadører. Medarbejderne får undervisning i og tid til at blive fortrolige med de digitale løsninger, som borgerne har adgang til i deres kommune og i det offentlige generelt. Således kan medarbejderne efterfølgende anbefale og lære borgerne at bruge løsningerne. Kursets demo-miljø ejes efterfølgende af kommunen, som kan bruge miljøet til undervisning af nye medarbejdere, undervisning af borgere mv.

  • Digitale ambassadører - Institutionsniveau

    KL har sammen med kommunerne udviklet et kursuskoncept – Digitale Ambassadører – på institutionsniveau. Medarbejderne tæt på borgernes hverdag får undervisning i og tid til at blive fortrolig med de digitale løsninger, som borgerne har adgang til i deres kommune og i det offentlige generelt, således at de kan anbefale og lære borgerne at bruge dem.

  • Udbud af IT-løsninger

    KL tilbyder bistand til kommuner, der skal i udbud med IT-løsninger. Bistanden tilbydes i alle faser af udbuddet - fra behovsanalyse over kravspecifikation og gennemførelse af udbud og kontraktafklaring.

  • Kanal- og servicestrategi

    Kanal- og servicestrategi anvendes i flere og flere kommuner og dækker stort set alle forvaltningsområder. Formålet er, at kommunen gør sig strategiske overvejelser i forhold til, hvilke henvendelseskanaler borgerne benytter. Der er store besparelsespotentialer ved at få flere borgere til at benytte sig af billige kanaler som fx digital selvbetjening end fx via mail eller brev.

  • Udvikling af kommunal digitaliseringsstrategi

    Kommunen kan med fordel revidere den nuværende strategi på digitaliserings- og IT-området eller kommunen kan udvikle en helt ny strategi fra bunden. Hvad enten det er det ene eller det andet, så har KL mulighed for at hjælpe kommunen med at få tilpasset den lokale strategi til både den fælleskommunale og den fællesoffentlige digitaliseringsstrategi.




Luk vindue

Tip en ven

Tip en ven

Felter med (*) skal udfyldes