Ny bruger?

Sekundær navigation

Indhold

Konsulent

Konsulentvirksomhed udgør en væsentlig del af KL's aktiviteter. KL kan på forretningsmæssige vilkår løse opgaver for de danske kommuner inden for en lang række fagområder.

KL's Konsulentvirksomhed (KLK) leverer en lang række af ydelser til landets kommuner. Ydelserne er prmært koncentreret indenfor områderne rekruttering, ledelse, organisation, styring og økonomi. Ydelserne er baseret på hele KL's omfattende viden og erfaring fra det løbende samarbejde med kommunerne og varetagelsen af kommunernes interesser.

Herunder kan du se en oversigt over nogle af de andre konsulentydelser, KL tilbyder. For yderligere information om de enkelte ydelser, kan du kontakte den enkelte kontaktperson for ydelsen.

Seneste info om ydelser

  • 26.09.14

    Rådgivning om styrkelse af hygiejneområdet i din kommune

    Center for Forebyggelse i praksis tilbyder rådgivning om styrkelse af hygiejneområdet i din kommune - ’Er der styr på hygiejnen?’

  • 01.08.14

    Aabenraa tilbyder skolelederne kommunikationssparing

    Aabenraa Kommune har stillet en kommunikationsmedarbejder til rådighed, som skolelederne kan bruge til at sparre med.

  • 01.03.12

    Krisekommunikation - lær af rejseholdet

    Hvad stiller I op, når en kompliceret børnesag eksploderer i medierne, og den samlede presse forlanger en forklaring på, hvordan det kunne gå så galt? Eller når en fremtrædende medarbejder skal afskediges og med stor sandsynlighed vil gå til pressen med sin version af sagen?

  • 01.03.12

    Taler og præsentationstræning

    Kommunikation er blevet en kernekompetence for den kommunale leder, der stadig oftere har til opgave at ”stille sig op på ølkassen” og vinde opbakning. Alligevel har de færreste kommunale ledere haft adgang til reel tale- og præsentationstræning. Det råder KL Kommunikation nu bod på.

  • 01.03.12

    Foredrag og workshops

    Kommunikation, som gør en forskel: KL’s kommunikationsrådgivere bidrager gerne til direktionsmødet, chefseminaret eller kontormødet med foredrag og workshops - alt efter behov.

  • 01.03.12

    Forandringskommunikation

    Når kommunen ændrer på serviceniveauer eller arbejdsgange hjælper KL Kommunikation med at planlægge, forberede og gennemføre den dialog med borgere og medarbejdere, der gør forskellen mellem skepsis og samarbejde.

  • 09.02.12

    Hvor effektiv er administrationen i din kommune?

    Få lavet en tilstandsrapport der kan anvendes til at vurdere administrationens effektivitet. Tilstandsrapporten omfatter en vurdering af både kvantitative og kvalitative data med udgangspunkt i de lokale muligheder.

  • 16.05.11

    Facebook-hjælp til kommuner

    Mange kommunale institutioner og projekter vil gerne i dialog med Facebooks 3 millioner danske brugere. Men hvordan gør man? KL tilbyder nu praktisk hjælp til kommuner, der ønsker at komme stærkt og professionelt på Facebook.

  • 15.04.11

    Bestil et styringsoplæg fra KL’s rejsehold

    Mange kommuner oplever fortsat store udfordringer med at styre økonomien på det specialiserede socialområde. KL’s rejsehold tilbyder oplæg til politikere om de styringstiltag, der har vist sig at gøre en forskel i nogle kommuner.

  • 17.03.10

    Medietræning skræddersyet til kommuner

    Vil du trænge bedre igennem til både borgere, brugere og vælgere, når du er i medierne? KL's medietræning skærper din gennemslagskraft, hvad enten du udtaler dig til lokalavisens spalter eller tv-nyhedernes kritiske linse.




Luk vindue

Tip en ven

Tip en ven

Felter med (*) skal udfyldes