Indhold

Folkeskolen

Folkeskolen udvikler sig, og der er behov for nytænkning. Du kan her læse mere om folkeskolen og se information om folkeskolereformen.

Nyheder

  • 06.12.17

    Helle Bjerg: De professionelle skal inviteres til at afprøve og skabe viden

    De professionelle skal inviteres til både at afprøve, men også udfordre og udvikle viden i tæt tilknytning til deres praksis. Det siger Helle Bjerg, Ph.d., souschef og pædagogisk leder. Hun vil på KL's vidensworkshop den 15. december 2017 sætte fokus på, hvordan viden får værdi i skolen.

  • 05.12.17

    Ny aftale om brug af spillefilm i undervisningen træder i kraft den 1. januar 2018

    Aftalen har væsentlige forandringer i forhold til den tidligere aftale. Det har været nødvendigt at lave en ny aftale, da den tidligere aftale ikke tog højde for, at brugen har ændret sig markant fra analog medier til streaming.

  • 29.11.17

    Ny betænkning begrænser kommunernes råderum for folkeskolen

    Et flertal i Undervisningsudvalget lægger med deres bidrag til en ny betænkning til lovforslaget om lempelse af Fælles Mål op til kraftigt at begrænse kommunernes råderum for folkeskolen. Det vækker stor bekymring hos KL.

  • 29.11.17

    Brug for bedre redskaber i skolernes arbejde med data

    I skolernes arbejde med at etablere en datakultur er der behov for it-redskaber, som sammenfatter og fremviser data på en simpel og overskuelig måde.

  • 28.11.17

    Digital dannelse - gratis workshop om digital (dannelse), trivsel og kommunikation

    I december kan du og dine kolleger komme til gratis workshop om digital dannelse. Workshoppen hjælper jer godt i gang med at udvikle en strategi for digital kommunikation og digital trivsel på jeres skole

  • 14.11.17

    Folkeskolen er præget af stor stabilitet

    Der er stadig høj trivsel blandt landets folkeskolelever, og de er interesseret i det, der sker i undervisningen. Også forældrenes opbakning til skolen er fortsat høj. Til gengæld er der i 2017 sket et mindre fald i lærernes fokus på fagligheden. Det viser ny følgeforskning for folkeskolereformen, som er offentliggjort i dag.

  • 09.11.17

    Lise Tingleff Nielsen: Derfor er det svært at få viden ud i praksis

    Det er en udfordring at få viden i spil i den pædagogiske praksis. Det kræver oversættelse og omsættelse og et skarpt øje på formålet – bedre læring og udvikling for børn og unge. Det siger Lise Tingleff Nielsen, som er chef for grundskoleområdet i Danmarks Evalueringsinstitut (EVA). Hun vil på KL's vidensworkshop den 15. december 2017 sætte fokus på, hvordan viden og den pædagogiske praksis spiller sammen.

Arrangementer

Annonce




Annonce

Annonce