Indhold

Brugerportalsinitiativet - digitale platforme til folkeskole og dagtilbud

Brugerportalsinitiativet (BPI) skal understøtte, at elever, lærere og forældre oplever en sammenhængende digital folkeskole.

Omdrejningspunktet for BPI er, at alle folkeskoler får en læringsplatform ved udgangen af 2017, og fra august 2019 kommer den fælleskommunale kommunikations- og samarbejdsplatform Aula ud til alle skoler. Aula vil på længere sigt også blive taget i brug i de kommunale dagtilbud i indtil videre 93 kommuner. 

Nyheder

  • 21.02.18

    Nye vejledninger om anvendelse af standarder for udveksling af data i BPI

    3 nye vejledninger hjælper forlag og leverandører med at bruge standarderne DK-LOM og DK-LTI i BPI-programmet. Standarderne sikrer, at data om digital læring kan udveksles mellem læringsplatforme og digitale læremidler – og læringsplatforme imellem.

  • 21.02.18

    Leverandører af læringsplatforme: Vi vil mere end målsætninger

    Fælles Mål sættes ofte i front, når talen falder på læringsplatforme, mens andre muligheder træder i baggrunden. BPI-programmet har bedt leverandørerne fortælle, hvordan de vil understøtte Fælles Mål i fremtiden - og hvilke andre muligheder, platformene rummer.

  • 15.12.17

    2017 i BPI: Milepæle og startskud

    I 2017 kom læringsplatforme ud i alle kommuner, udviklingen af Aula gik i gang, og informationssikkerhed kom højt på kommunernes BPI-dagsorden.

  • 05.12.17

    Styrket læringsmiljø med læringsplatform, mål og data

    Sorø Kommunes læringsplatform er den digitale hjørnesten i et projekt, der klæder forvaltning, ledelser og pædagogisk personale på til systematisk arbejde med læringsmålsunderstøttet og datainformeret undervisning.

  • 05.12.17

    NASA sender Aula op i Nordsjælland

    Landet over findes der netværk, hvor kommuner samarbejder om implementeringen af Aula. Et af dem deler navn med den amerikanske rumfartsorganisation NASA, og det er helt med vilje.

  • 02.10.17

    Kerteminde gør Aula fælles og lokal på samme tid

    I Kerteminde Kommune får medarbejderne på skoler og i dagtilbud hovedrollen i implementeringen af Aula. God tid skal sikre fælles forankring og fokus på mening hos medarbejderne.

  • 23.08.17

    Trapper, diagrammer og snoede veje

    I alle implementeringsprocesser er der nogle dokumenter, der bliver symboler på processen. I Aalborg, Varde og Aarhus hjælper trapper, Gantt-diagrammer og snoede veje skolerne med at se implementeringen af Brugerportalsinitiativet for sig.