Ny bruger?

Sekundær navigation

Indhold

26.06.12 11:36

Konferencen PPR i en ny kontekst er nu afholdt!

Den 20. juni blev konferencen PPR i en ny kontekst afholdt. Her kan du finde slides fra dagen.

På konferencen var der fokus på de kommunale overvejelser om PPR’s rolle og funktion i omstillingen af specialundervisningsområdet mod en mere inkluderende skole. Ny lovgivning betyder, at PPR fremover ikke skal udarbejde pædagogiske psykologiske vurderinger i samme omfang som tidligere. Samtidig efterspøger skolerne praksisnær kompetenceudvikling for at kunne løse inklusionsopgaven. Det stiller kommunerne overfor spørgsmål som:

  • Hvordan kan PPR understøtte et inkluderende læringsmiljø?
  • Hvilke kompetencer skal PPR lægge vægt på? -  Det psykologiske, det pædagogiske eller andet
  • Hvordan kan PPR organiseres?
  • Og hvordan er PPR en central part i det tværfaglige og tværsektorielle i arbejdet om inklusion og børns læring?

På konference den 20. juni 2012 blev der stillet skarpt på de udfordringer, som kommunerne står overfor på specialundervisningsområdet. I løbet af dagen var der mulighed for at deltage i følgende workshops, se slides fra dagen forneden:

Workshoprunde 1

1. Afkategorisering og helhedssyn frem for diagnoser

2. PPR’s kompetencer i fremtiden - Hvilke kompetencer skal PPR have for at understøtte inklusion på skolerne?

3. Efterspørgselsstyrede samarbejdsmodeller -

4. Brugen af AKT på skoler og i PPR

 

Workshoprunde 2

5. Ressourcepersoner – hvordan får vi dem i spil?

6. Praksisnær kompetenceudvikling af lærere og pædagoger  - Hvordan styrkes folkeskolens fællesskaber? 

7. Ledelse i inkluderende kontekst og samarbejde med PPR

8. Inddragelse af forældrene 

Luk vindue

Tip en ven

Tip en ven

Felter med (*) skal udfyldes