Ny bruger?

Sekundær navigation

Indhold

Strategisk kommunikation

Strategisk kommunikation drejer sig om at bruge kommunikation til at pleje kommunens interessenter. På den måde kan kommunen være med til at skærpe sin profil og påvirke sit image hos interessenterne. På denne side finder du mere inspiration til arbejdet med strategisk kommunikation.

Inspiration

  • Brug for flere rådgivende kommunikatører

    Brug for flere rådgivende kommunikatører

    Landet over arbejder dygtige kommunikationschefer, pressekonsulenter og informationsmedarbejdere på at understøtte kommunale beslutninger. For ofte bliver kommunikatørerne dog inddraget for sent i processen. Det skal der laves om på.

  • Fortællinger om røde tal

    Budgetforhandlingerne er årets største kommunale mediebegivenhed. Der skal udråbes vindere og tabere, og kommunerne skal prøve at forklare borgerne, hvad de mange milliarder bruges til. Den udfordring bliver hvert år taget op af kommunernes kommunikationsfolk. Allerød, Randers, Silkeborg og København er gået til opgaven på hver deres måde

  • Få styr på kommunikationspolitikken

    Da kommunikationspolitikken er et relativt ungt redskab i moderne ledelse, bliver der løbende eksperimenteret både med formen, processen, organisering af opgaven og opfølgning. Der findes ikke en enkelt opskrift på en kommunikationspolitik. Og fælles for flere offentlige myndigheders kommunikationspolitikker er, at der ikke altid er skelnet lige skarpt mellem, hvad der er politik, og hvad der er en strategi.

Forskning

Kommunernes Jubilæumsfond har kørt et forskningsprojekt om kommunernes kommunikation med professor Anker Brink Lund fra CBS i 2006-2010. Følg linket for at læse mere.

Forskning i Kommunernes Kommunikation

Annonce

Annonce




Luk vindue

Tip en ven

Tip en ven

Felter med (*) skal udfyldes