Ny bruger?

Sekundær navigation

Indhold

Kommunikation

KL vil bidrage til, at de kommunale kommunikationsfolk kan lære af hinanden og blive endnu bedre. Her tilbyder vi inspiration til arbejdet med kommunikation i kommunerne. Du finder fx kommunale eksempler, forskningsartikler, temaguides, vejledninger og relevante publikationer.

Kommunikationsdøgn 14

Nyheder

  • Borgerne laver ny vision for Nordfyn

    Borgerne laver ny vision for Nordfyn

    I Nordfyns Kommune hjælper borgerne med at formulere kommunens nye vision. Det har krævet hårdt arbejde i forhold til borgerinddragelse. Men har resulteret i en masse gode input.

  • Politiske dagsordener er en udfordring for mange

    Politiske dagsordener er en udfordring for mange

    I en lang periode var de politiske dagsordener i Høje-Taastrup Kommune alt for lange, og politikerne klagede i interviews over, at sagerne var svære at overskue… Så gjorde kommunen noget ved sagen.

  • Borgerinvolvering betaler sig

    Borgerinvolvering betaler sig

    Ved at inddrage lokalsamfundet lykkedes det Aarhus Kommune at øge stemmeprocenten ved kommunalvalget markant. Nu vil kommunen bruge metoden til at få flere borgere til at oprette en digital postkasse.

  • Kolding Kommune på dating

    Kolding Kommune på dating

    Kolding Kommune går alternative veje, når kommunen skal tiltrække tilflyttere.

  • Brug for flere rådgivende kommunikatører

    Landet over arbejder dygtige kommunikationschefer, pressekonsulenter og informationsmedarbejdere på at understøtte kommunale beslutninger. For ofte bliver kommunikatørerne dog inddraget for sent i processen. Det skal der laves om på.

  • Folkemødet i Gladsaxe

    Politik, kultur og fest mødes hvert år i Gladsaxe, hvor kommunen på en sjov og kreativ måde præsenterer relevante politiske emner for de 10-15.000 fremmødte borgerne.

  • Kommuner: Sæt dagsordenen på de sociale medier!

    Det flyder med samtaler på de sociale medier. Nu er det på tide, at kommunerne holder øje med det, der tales om, og potentielt også tage til genmæle eller nuancere samtalerne. Digital chef hos Geelmuyden Kiese giver fif til hvordan.

  • "Smid brochuren og plakaten ud i skraldespanden"

    Hvis kommunerne vil begynde at nudge, så skal der tænkes i motivation, viden og viljestyrke frem for plakater og brochurer. Kun derved kan man påvirke borgernes adfærd.

Annonce




Luk vindue

Tip en ven

Tip en ven

Felter med (*) skal udfyldes