Ny bruger?

Sekundær navigation

Indhold

Kommunikation

KL vil bidrage til, at de kommunale kommunikationsfolk kan lære af hinanden og blive endnu bedre. Her tilbyder vi inspiration til arbejdet med kommunikation i kommunerne. Du finder fx kommunale eksempler, forskningsartikler, temaguides, vejledninger og relevante publikationer.

Nyheder

  • Et socialt intranet kan styrke den interne kommunikation

    Et socialt intranet kan styrke den interne kommunikation

    Der er ikke mange organisationer, som har det. Ikke desto mindre, så vil det gavne den interne kommunikation, hvis flere fik et socialt intranet. Det mener Vibeke Thøis Madsen, som på K-Døgnet fortæller, hvilke fordele der ligger for kommunerne på det sociale intranet.

  • ”Borgertilfredsheden hænger sammen med, om man forstår sin kommune”

    ”Borgertilfredsheden hænger sammen med, om man forstår sin kommune”

    Kommunens skriftlige kommunikation påvirker borgertilfredsheden mere end nogen anden form for kommunikation. Det mener Kresten Bjerg, CEO i Bjerg K og forfatter bag ”Skriveguiden til offentlige virksomheder”. Mød ham på KL’s Kommunikationsdøgn.

  • Pep den kommunale Instagram-profil op

    Pep den kommunale Instagram-profil op

    Et sjovt eller flot billede kan hurtigt skabe omtale på de sociale medier. Her fortæller fotografen bag en af Danmarks største Instagram-profiler, hvordan kommunernes kommunikatører kan blive bedre til at tænke visuelt og tage fede billeder med mobilen.

  • ’Kommunerne skal turde satse på de sociale medier’

    ’Kommunerne skal turde satse på de sociale medier’

    Den største blokering for kommunernes indtog på de sociale medier er angsten for at gøre noget forkert. Det mener Thomas Bigum, som på K-Døgnet giver et konkret redskab til at lave en social media strategy, der giver plads til at turde satse.

  • ”Borgerne er eksperter i deres egne udfordringer”

    Der er mange fordele ved at inddrage borgerne i kommunens arbejde. Men hvis kommunerne vil have det optimale ud af samarbejdet, så kræver det, at de begynder at arbejder med ’borgerlyst’ frem for ’borgerinddragelse’.

  • Få et smugkig i programmet til K-Døgn15

    Det foreløbige program til KL’s Kommunikationsdøgn15 er netop blevet offentliggjort. Lær bl.a. at måle effekten af jeres kommunikation, bliv mestre i Instagram og få indblik i, hvordan I bedst brander jeres kommune til flere borgere.

  • Find eksempler på skriveguides her

    Flere kommuner har lavet skriveguides og håndbøger, som skal hjælpe medarbejderne til at skrive i et bedre og mere tilgængeligt sprog. I denne artikel har vi samlet nogle eksempler.

  • Nye webprincipper skal sikre bedre brugeroplevelse på Roskilde.dk

    Roskilde Kommune er i gang med at implementere nye webprincipper, som skal sikre, at kommunens hjemmeside bliver mere brugervenlig. Her arbejder man både med en pjece og to plakater, som skal gøre det nemt for kommunens medarbejdere at prioritere og vinkle indholdet.

Annonce




Luk vindue

Tip en ven

Tip en ven

Felter med (*) skal udfyldes