Ny bruger?

Sekundær navigation

Indhold

Kommunikation

KL vil bidrage til, at de kommunale kommunikationsfolk kan lære af hinanden og blive endnu bedre. Her tilbyder vi inspiration til arbejdet med kommunikation i kommunerne. Du finder fx kommunale eksempler, forskningsartikler, temaguides, vejledninger og relevante publikationer.

K-Døgn15

Nyheder

  • Nye webprincipper skal sikre bedre brugeroplevelse på Roskilde.dk

    Nye webprincipper skal sikre bedre brugeroplevelse på Roskilde.dk

    Roskilde Kommune er i gang med at implementere nye webprincipper, som skal sikre, at kommunens hjemmeside bliver mere brugervenlig. Her arbejder man både med en pjece og to plakater, som skal gøre det nemt for kommunens medarbejdere at prioritere og vinkle indholdet.

  • Dørene åbnes til K-Døgn15

    Dørene åbnes til K-Døgn15

    KL har netop åbnet for tilmeldinger til årets Kommunikationsdøgn, som er det eneste årlige arrangement for alle, der beskæftiger sig med kommunikation i kommunerne. Der er rabat til dem, som tilmelder sig senest d. 14. august.

  • Svendborg sætter billeder på plejecentre anno 2015

    Svendborg sætter billeder på plejecentre anno 2015

    I fire nye film, som Svendborg Kommune står bag, fortæller ældre borgere med egne ord, hvordan deres hverdag ser ud på et plejecenter. Filmene skal være med til at skabe et andet og mere positivt billede, end det som mange medier skitserer.

  • Rabat på KL’s kommunikations- og webnetværk

    Rabat på KL’s kommunikations- og webnetværk

    Er din kommune repræsenteret i et af KL’s fire netværk for enten web- og digitaliseringsmedarbejdere eller kommunikatører? Ellers kan I stadig nå det. Der er rabat ved tilmelding frem til d. 14.august.

  • Derfor er vi (ikke) på alle sociale medier

    Nogle kommuner er på hele fire sociale medier. Andre har helt fravalgt det. Det viser en ny optælling, som KL har lavet over kommunernes tilstedeværelse på Twitter, LinkedIn, Instagram og Facebook. Vi har talt med nogle af kommunerne om de valg og fravalg, de har truffet.

  • Kommunerne indtager de sociale medier

    KL har netop lavet en optælling af kommunernes tilstedeværelse på de sociale medier. Den viser både, hvor mange kommuner der er på Facebook, LinkedIn, Instagram og Twitter, og hvor mange følgere de har.

  • 35 folkeskoler i Aalborg Kommune er på Facebook

    Over halvdelen af folkeskolerne i Aalborg Kommune er på Facebook. Det sociale medie er nemlig et godt sted at kommunikere om de positive historier, som forældre og omverdenen ikke får via ForældreIntra eller medierne. Derfor gør Skoleforvaltningen også meget for at understøtte siderne.

  • Horsens er blevet en del af Facebook-flokken

    Horsens Kommune er efter grundige overvejelser kommet på Facebook. Det sker, efter at 50 af kommunens institutioner allerede er kommet på. Læs her hvad kommunen gør strategisk for at sikre, at deres såvel som de decentrale sider bliver godt kørende.

Annonce




Luk vindue

Tip en ven

Tip en ven

Felter med (*) skal udfyldes