Ny bruger?

Sekundær navigation

Indhold

Kommunikation

KL vil bidrage til, at de kommunale kommunikationsfolk kan lære af hinanden og blive endnu bedre. Her tilbyder vi inspiration til arbejdet med kommunikation i kommunerne. Du finder fx kommunale eksempler, forskningsartikler, temaguides, vejledninger og relevante publikationer.

Kommunikationsdøgn 14

Nyheder

  • Nudging, den svære personsag og det mobile intranet

    Nudging, den svære personsag og det mobile intranet

    Er blot nogle af temaerne, der er på programmet på KL’s Kommunikationsdøgn14.

  • Tilmeld dig Kommunikationsdøgn14

    Tilmeld dig Kommunikationsdøgn14

    Fra i dag har alle kommunale kommunikatører mulighed for at tilmelde sig KL’s Kommunikationsdøgn14. Her kommer der som noget nyt en hel netværksseance, hvor deltagerne selv styrer debatterne og sætter kommunale udfordringer og nye trends på dagsordenen.

  • Da Gladsaxe Kommune gik ind i en personsag

    Da Gladsaxe Kommune gik ind i en personsag

    Gladsaxe Kommune valgte for nyligt for første gang at kommunikere åbent om en personsag, som kørte i medierne og på de sociale medier. Læs her, hvorfor kommunen valgte at håndtere ’Oliver-sagen’ anderledes.

  • KL har ansat ny kommunikationschef

    KL har ansat ny kommunikationschef

    KL har ansat 47-årige Ida Thuesen Nielsen som ny kommunikationschef. Ida Thuesen Nielsen kommer fra en stilling som kommunikationschef i BUPL. Hun har tidligere siddet i lignende stillinger i Amnesty International og WWF Verdensnaturfonden.

  • Kommunikatører: Vi siger selv stop

    Kommunernes kommunikatører kan godt selv trække grænsen for, hvilke former for opgaver de må løse for politikerne. Grænsen går dér, hvor borgmesteren ikke præsenterer kommunens visioner, siger pressechef i Hillerød Kommune.

  • Kommunernes kommunikatører laver ikke partipolitisk arbejde

    Størstedelen af kommunernes og regionernes kommunikatører mener, at deres samarbejde med politikerne fungerer optimalt. Alligevel oplever en fjerdedel, at deres arbejde diskuteres som et demokratisk problem. Det viser en ny undersøgelse, som KL, Danske Regioner og Dansk Journalistforbund står bag.

  • Kommunikatører opfatter sig selv om blæksprutter

    Ny miniundersøgelse blandt kommunikationsansatte viser hvilke opgaver, kommunikatørerne varetager. Konklusionen er, at kommunikatører ofte arbejder som faglige blæksprutter. For nogle er det en fordel, for andre en udfordring.

  • Kunsten at skabe engagement på Facebook

    Ca. halvdelen af kommunerne har i dag en Facebookside, og siderne har flere ’likes’ end nogensinde. Men hvordan skaber man interaktion på Facebook? KL.dk har talt med Aabenraa Kommune, som har landets mest interagerende kommunale Facebookside.

Annonce




Luk vindue

Tip en ven

Tip en ven

Felter med (*) skal udfyldes