Ny bruger?

Sekundær navigation

Indhold

top billede

Borgerservice

På denne side finder du information om kommunernes borgerservice. Borgerservice har som organisatorisk enhed gennemgået nogle store forandringer i forbindelse med etableringen af Udbetaling Danmark. Der er opstået nye organisationsmodeller, og i mange kommuner har man målrettet arbejdet med at sikre, at borgerne fortsat oplever at få en god og helhedsorienteret service.

Hvis du har eksempler på gode måder at gøre tingene på, hører vi meget gerne fra dig. Skriv til Sara Beukel på SBK@kl.dk

 

Kommunale eksempler

  • Den nye Borger App

    Den nye Borger App

    Projekt BorgerApp skal hjælpe med de digitale muligheder og bliver nu gennemført i fem kommuner i Danmark. Her har man uddannet frivillige digitale ambassadører til at hjælpe andre borgere med BorgerApp'en.

  • Den Digitale Hotline udvides nu med yderligere 11 kommuner og har nu kommunalpolitisk opbakning i 30 jyske kommuner

    Den Digitale Hotline udvides nu med yderligere 11 kommuner og har nu kommunalpolitisk opbakning i 30 jyske kommuner

    En politisk målsætning om, at flytte flere borgere over på de digitale services gør, at kommunerne arbejder hårdt. Den Digitale Hotline, som oprindelig var en idé fra Østjyske kommuner, udvides nu så hele 30 kommuner er med i fællesskabet.

  • Fra marginaliseret borger til aktiv medspiller i det digitale samfund

    Fra marginaliseret borger til aktiv medspiller i det digitale samfund

    I Odense Kommune har man søsat projekt e2015, der skal sikre effektiv digital kommunikation med borgere og virksomheder. Et af initiativerne er Vollsmose projektet, som er indgået i samarbejde med Den Frie Rådgivning og Community Center Vollsmose. Et projekt der arbejder på at få Vollsmoses beboere til at flytte sig fra at være marginaliserede borgere til at blive aktive medspillere i fremtidens digitale samfund.

Annonce




Luk vindue

Tip en ven

Tip en ven

Felter med (*) skal udfyldes