Ny bruger?

Sekundær navigation

Indhold

top billede

Borgerservice

På denne side finder du information om kommunernes borgerservice. Borgerservice har som organisatorisk enhed gennemgået nogle store forandringer i forbindelse med etableringen af Udbetaling Danmark. Der er opstået nye organisationsmodeller, og i mange kommuner har man målrettet arbejdet med at sikre, at borgerne fortsat oplever at få en god og helhedsorienteret service.

Hvis du har eksempler på gode måder at gøre tingene på, hører vi meget gerne fra dig. Skriv til Sara Beukel på SBK@kl.dk

 

Kommunale eksempler

  • Fra marginaliseret borger til aktiv medspiller i det digitale samfund

    Fra marginaliseret borger til aktiv medspiller i det digitale samfund

    I Odense Kommune har man søsat projekt e2015, der skal sikre effektiv digital kommunikation med borgere og virksomheder. Et af initiativerne er Vollsmose projektet, som er indgået i samarbejde med Den Frie Rådgivning og Community Center Vollsmose. Et projekt der arbejder på at få Vollsmoses beboere til at flytte sig fra at være marginaliserede borgere til at blive aktive medspillere i fremtidens digitale samfund.

  • Forældre er med i skole for at lære om Google

    Forældre er med i skole for at lære om Google

    På Hvinningdalsskolen har 5.b inviteret mor og far med i eftermiddagsskole, så de kan lære deres nye arbejdsplatform på Google at kende. Fremover kommer eleverne i 5.b nemlig til at arbejde med det online system, som kan alt fra tekstbehandling og regneark til slideshows.

  • Danskernes kendskab til Digital Post: Vi er ikke så dumme endda!

    Danskernes kendskab til Digital Post: Vi er ikke så dumme endda!

    Danskernes viden om Digital Post er på et højt niveau. I november måned fik Digitaliseringsstyrelsen foretaget en undersøgelse af Megafon omhandlende danskernes kendskab til Digital Post fra det offentlige.

Annonce




Luk vindue

Tip en ven

Tip en ven

Felter med (*) skal udfyldes