Ny bruger?

Sekundær navigation

Indhold

Administration og digitalisering

Kommunerne og KL arbejder for, at digitalisering skal sikre fortsat udvikling af den offentlige sektor og skabe både forbedringer og effektivisering. Det understøtter vi med initiativerne i den fælleskommunale digitaliseringsstrategi og samarbejdet med regeringen om den fællesoffentlige digitaliseringsstrategi. Begge strategier udløber med udgangen af 2015.  Derfor har KL i samarbejde med kommunerne formuleret en ny fælleskommunal digitaliseringsstrategi. Læs mere om strategien her

Hertil kommer en bred indsats i forhold til bl.a. rammearkitektur, it-arkitekturstyring, velfærdsteknologi, selvbetjeningsløsninger, borgerservice og uddannelsen af digitale ambassadører. Læs mere ved at klikke på felterne nedenfor.

Gevinstrealisering
Gevinstrealisering

Gevinstrealisering = budgetreduktion + virkelig forandring.

Konsulentydelser
Konsulentydelser

KL tilbyder en række konsulentydelser på digitaliserings-, arbejdsgangs- og borgerbetjeningsområdet.

Obligatorisk digital selvbetjening
Obligatorisk digital selvbetjening

Arbejdet med Obligatorisk digital selvbetjening er vedtaget som en del af Den fælleskommunale digitaliseringsstrategi 2011-2015.

Fælleskommunale digitaliseringsstrategier
Fælleskommunale digitaliseringsstrategier

Kommunernes digitaliseringsstrategi 2010-15 er konkretiseret i en handlingsplan med 37 projekter. Denne strategi erstattes af en ny for 2016-20.

Nyheder

  • Den digitale hjerne med Peter Lund Madsen 01.09.15

    Den digitale hjerne med Peter Lund Madsen

    Læg hjernen forbi Hovedscenen kl. 16:00 på Digitaliseringsmessen15, hvor Peter Lund Madsen fortæller om hjernen og offentlig digitalisering #digmesse15

  • 31.08.15

    Bliv frivillig, også selvom du får en ydelse fra det offentlige.

    Københavns Kommune er blevet opmærkesomme på at der er mange, som tror at man ikke må være frivillig når man modtager en ydelse fra det offentlige, fx kontanthjælp, dagpenge og førtidspension. Den myte arbejder Københavns Kommune på at aflive.

  • 31.08.15

    Vær med til at skabe fokus på årets digitale initiativer!

    I uge 46 og 47 opfordrer KL og Digitaliseringsstyrelsen til at sætte nationalt fokus på den hjælp myndigheder og organisationer allerede yder borgerne ang. digital kommunikation. Vær med til at inspirere andre og deltag i nomineringen om at blive ’Årets digitale initiativ’ og ’Årets omlægning af Post’.

Kommunale eksempler

  • Den nye Borger App 23.06.15

    Den nye Borger App

    Projekt BorgerApp skal hjælpe med de digitale muligheder og bliver nu gennemført i fem kommuner i Danmark. Her har man uddannet frivillige digitale ambassadører til at hjælpe andre borgere med BorgerApp'en.

  • Den Digitale Hotline udvides nu med yderligere 11 kommuner og har nu kommunalpolitisk opbakning i 30 jyske kommuner 30.03.15

    Den Digitale Hotline udvides nu med yderligere 11 kommuner og har nu kommunalpolitisk opbakning i 30 jyske kommuner

    En politisk målsætning om, at flytte flere borgere over på de digitale services gør, at kommunerne arbejder hårdt. Den Digitale Hotline, som oprindelig var en idé fra Østjyske kommuner, udvides nu så hele 30 kommuner er med i fællesskabet.

  • Fra marginaliseret borger til aktiv medspiller i det digitale samfund 23.02.15

    Fra marginaliseret borger til aktiv medspiller i det digitale samfund

    I Odense Kommune har man søsat projekt e2015, der skal sikre effektiv digital kommunikation med borgere og virksomheder. Et af initiativerne er Vollsmose projektet, som er indgået i samarbejde med Den Frie Rådgivning og Community Center Vollsmose. Et projekt der arbejder på at få Vollsmoses beboere til at flytte sig fra at være marginaliserede borgere til at blive aktive medspillere i fremtidens digitale samfund.

  • Forældre er med i skole for at lære om Google 02.02.15

    Forældre er med i skole for at lære om Google

    På Hvinningdalsskolen har 5.b inviteret mor og far med i eftermiddagsskole, så de kan lære deres nye arbejdsplatform på Google at kende. Fremover kommer eleverne i 5.b nemlig til at arbejde med det online system, som kan alt fra tekstbehandling og regneark til slideshows.

Annonce

Annonce




Luk vindue

Tip en ven

Tip en ven

Felter med (*) skal udfyldes