Indhold

11.10.17 15:28

Realisering af den pædagogiske læreplan kræver evaluering og faglig ledelse

Realisering af den pædagogiske læreplan kræver evaluering og faglig ledelse
Vil du blive klogere på evalueringspraksis, der understøtter realisering af den pædagogiske læreplan? Så har du muligheden ved at tilmelde dig KL's faglige temamøder.

KL inviterer til faglige temamøder den 1. og 2. november i Roskilde og Fredericia. På de faglige temamøder præsenteres den nyeste viden fra forskning med fokus på evaluering og opfølgning på børns udvikling, læring og trivsel. Dagens oplæg og workshops har til formål at styrke den faglige ledelsesopgave og understøtte arbejdet med den pædagogiske læreplan på dagtilbudsområdet i kommunerne.


Inspirerende oplæg

Signe Bohm fra EVA holder oplæg om, hvordan vi udvikler en evalueringskultur, der bedst muligt ledelsesunderstøtter udvikling af den pædagogiske praksis. Ole Henrik Hansen fra Aarhus Universitet fortæller om, hvordan man kan tilpasse ledelseskodekset, så det støtter samarbejdet om udvikling af kvaliteten og børns læring. Til sidst vil Mie Plotnikof fra UCC, med udgangspunkt i dagtilbudsaftalen, fortælle om den nye stærkere og bedre faglige ledelse, som kræves for at nå i mål med den styrkede pædagogiske læreplan.

Workshops om data og dokumentationsværktøjer

De faglige temamøder består af to workshoprunder, hvor du frit kan vælge mellem 5 workshops med overskrifterne:

  • Fra forskning til praksis – datainformeret praksisudvikling med brug af ECERS 3
  • Tilsynstyper indsigt og udviklingsmuligheder
  • Dokumentationsredskabers integrering i den pædagogiske praksis
  • Datainformeret faglig ledelse – small-data som afsæt for faglig ledelse
  • Hvordan virker det vi gør? Få overblik med meningsfuld data til udvikling af kvaliteten i læringsmiljøet.

 

Se det fulde program og tilmeld dig her

Roskilde 1. november

Fredericia 2. november

Annonce

Annonce

Annonce